Jag är nog ganska svag för "smala spelkoncept" och trots att jag inte är någon zombie-fantast (eller ens "filmintresserad", som de flesta b-filmsälskare antagligen kallar sig) så skulle jag faktiskt kunna tänka mig spela AFMBE. Hellre än de flesta andra spel, faktiskt. Det är helt enkelt ett genuint rollspel, skapat av folk som har ett genuint intresse för den mycket specifika genren - det märks!
Jag menar dock inte att man enbart skulle vilja spela AFMBE, eller något annat smalare spel, utan en ordentlig kampanj skulle räcka gott. (Exempelvis en rollspels-kampanj som baseras direkt på Romeros Living Dead-trilogi.)
I övrigt har jag svårt för kritiken mot smalare spelkoncept: "Det är ju så begränsat! Man kan bara göra en sak, spela en slags rollfigurer och spela en slags kampanjer. Det blir skittråkigt i längden!" (Så brukar faktiskt kritiken mot Viking-rollspelet se ut.) Mitt svar är helt enkelt att man inte behöver spela ett rollspel till leda, utan variation förnöjer. Fast jag tycker nog att det är de vanliga masskoncepten som blir tråkiga i längden. (Att spela ett genomsnittligt fantasy-rollspel på det gamla utslitna äventyrar-viset år in och år ut känns enformigt om något, tycker jag.)
/Baldyr, som egentligen inte invänder mot det som föregående talare sade