Efter att snart tittat igenom Millennium säsong 1 så blir man ju lite inspirerad att skriva ett äventyr, där RPna jagar en psykotisk seriemördare som lämnar kluriga små meddelanden efter sig för att skapa ett slags pussel som RPna måste lösa.
Har ni spelat något liknande och på vilket sätt i så fall? Hur bör man gå till väga för att skapa den där kusliga känslan av att mördaren är iskall, motorisk, följer en utstakad väg. Spelarna ska känna att deras rollpersoners enda chans att stoppa honom ligger i att kunna förutse hans nästa offer eller plats för mord.
Att ge antagonisten en utstakad väg av mord kan ju vara en fördel eftersom det annars kan vara för lätt att spela på spelarnas motdrag i händelserna.
Har ni spelat något liknande och på vilket sätt i så fall? Hur bör man gå till väga för att skapa den där kusliga känslan av att mördaren är iskall, motorisk, följer en utstakad väg. Spelarna ska känna att deras rollpersoners enda chans att stoppa honom ligger i att kunna förutse hans nästa offer eller plats för mord.
Att ge antagonisten en utstakad väg av mord kan ju vara en fördel eftersom det annars kan vara för lätt att spela på spelarnas motdrag i händelserna.