Nekromanti Alla postar sina lyckotärningar tråden!

tull

Hero
Alla, eller bara vissa av oss innehar egenskapen att i rollspel skaffa sig en ockult relation till sina tärningar. Man har en kärleksfull tärning till extra höga skador, en speciell tärning som man "vet" har den övernaturliga egenskapen att slå lågt eller högt.

Ta chansen, krossa jante och visa upp era älsklingstärningar som ni har en alldeles speciell relation till.

Lägger upp mina egna tärningar senare!

Surukai

Warrior
Det behöver väl inte vara så övernaturligt, rollspelstärningar är helt enkelt av ganska kass kvalitet med skeva fördelningar som följd :gremsmile:

Zebulon

Swordsman
Passar kanske inte riktigt i tråden men jag blev så inspirerad...

Apropå spelares relation till tärningar:

Jag kom på mina spelare att i smyg börja lägga lappar med ockulta symboler under vår slaglåda. Tror dom fått dom från Necronomicon... Ganska stört tyckte jag. Jag som SL använde ju bitvis samma slaglåda :gremsmile:
Nej, nu kom jag på att det var så det uppdagades! Inför ett viktigt slag var det nån som inte pallade trycket och ropade "Vänta!" precis innan jag skulle slå. Något skamsen tog han bort en lapp med mystiska krumelurer som låg under slaglådan. Efter det började jag betrakta min spelgrupp med nya ögon.

Gruppens kobold satt också och "testade" tärningarna i långa tabeller. Han slog flera hundra slag med varje tärning och skrev upp varje resultat. Det var säkert 10-15 tärningar som genomgick denna procedur. Dessutom var det ingen tärning som utmärkte sig extremt mycket vill jag minnas :gremsmile:

/Zeb - som minns tillbaka

!Paxen

Swashbuckler
Jag brukar oftast testa att slå tärningarna ett x anal gånger.. Om dom slår rätt resultat flera gånger så använder jag dom, dock om dom slår fel flera gånger i rad så struntar jag i dom..

Tycker att det verkar lite konstigt åtminstone.

//Paxen vill ha ett spotify där han kan välja vad han ska ha för reklam, så att han slipper Nordic Feel reklamen

solvebring

Superhero
Tja, jag gillar tärningar som föremål. Har ett hundratal eller dylika. Dock har jag ingen speciell relation till dem, har helt enkelt valt ut dem av bäst kvalitet, de som vekar bäst balanserade helt enkelt, och i sin tur de snyggaste och tydligaste av dem. Hatar tärningar som man inte kan se siffrorna på så fort det blir lite dunkelt.

En tärning ska vara så slumpvis som möjligt. Det är ju hela idén med dem liksom - slump. Folk som letar reda på kassa, obalanserade tärningar som ska rulla till deras egen vinning tycker jag behöver se över det här med tanken bakom tärningsslag. :gremwink:

Fienden

Hero
Jag har en burk med SL-tärningar. Inte för att de är bra (slår alltid fel resultat, verkar det som. Jag vet att jag är SL, men ibland får man önska resultat) men nog fan är de snygga!

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Jag gjorde en poll på Krigsspel.se angående mikropsykokinesi i krigsspel. (Förmågan att med psyket påverka tärningarnas utfall).
58%-enheter trodde på Pk vs. 36%-enheter som inte gjorde det. (Övriga svarade annat eller försvann i avrundning).

Frågan är alltså: om det är du själv eller tärningarna som står för turen?

//EvilSpook