Nekromanti [Alla spel] Hur tillfredsställer man en kvinna?

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Buuh! Killjoy …

Meh! Nu dödade du en av de bästa trådarna på länge, tråkmåns.

Jag älskar hur folk (ett tag i alla fall) lyckades skriva helt fnösktorrt och straight-faced om något så bisarrt som sexregler som syftar till att kvinnan ska nå orgasm.

Stor humor.

Det jag kan beklaga mig över är hur heteronormativ tråden blev. En del har visserligen föreslagit regler som lika gärna kan fungera i homosexsituationer, även om exemplen utgått från man och kvinna.

Big Marco

Läskig
Re: Buuh! Killjoy …

Dante said:
Meh! Nu dödade du en av de bästa trådarna på länge, tråkmåns.
Vilken makt du tillskriver mig! Mohahahaha!!!

Själv har jag aldrig haft sex. Och jag hatar alla former av humor. Min favirtfärg är grått och det bästa jag vet är att deklarera - på papper.

(jag tycker att tråden hade mått bra av lite riktig input från rollspelens värld som gick utanför kuk-i-fittan-spåret och spunnit iväg i olika raser - varför inte trollsex? Eller hur fan har en kentaurhingst (höhö) och en alvbrud sex? Eller hur ser en dvärg ut när hon kommer?)

((annars finns alltid FATAL - den beskriver allt så bra redan))

(((och Rising - du har fel, de får gärna prata - speciellt under sex, men också utanför - helst bör de varje kvart fråga om mannen vill ha sex på något sätt. Varje kvart är lagom)))

G

Guest

Guest

Dante said:
Det jag kan beklaga mig över är hur heteronormativ tråden blev. En del har visserligen föreslagit regler som lika gärna kan fungera i homosexsituationer, även om exemplen utgått från man och kvinna.
Och så upptäckte jag att jag skrivit "han" istället för "man" i "Om han exempelvis vill genomföra sexakten med lite mer våldsamma metoder kan Kroppskraft... "

Ville egentligen ha det så könsneutralt som möjligt.

Pom

Swashbuckler
I D&D4E rör det sig rimligen om en skill challenge. Och eftersom alla alltid gör allting tillsammans i D&D4E måste de första tre successes vara Diplomacy för att kvinnan skall övertygas om varför den där dvärgen, varanen, gubben i klänning och fotomodellen med horn nödvändigtvis måste vara med varje gång det skall humpas. Sedan kan som vanligt vilka skills som helst användas.

Men man kan förstås ställa upp på en spelplan också, om man vill se vem som får flankingbonusar, vem som är prone, vilka som påverkas av olika blasts och bursts.

CapnZapp

Myrmidon
Pom said:
dvärgen, varanen, gubben i klänning och fotomodellen med horn nödvändigtvis måste vara med varje gång det skall humpas.
Bwah-haa-ha!

Eksem

Champion

Det hade ju inte varit roligt om det inte hade varit heteronormativt.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.

Eksem said:
Det hade ju inte varit roligt om det inte hade varit heteronormativt.
Sorry. Ska bättra mig nästa gång då. :gremwink:

Grog

Swordsman
I SRR/MERP lägger man samman 1T100 med personlighetsbaserad anfallsbonus (PAB) och avläser hur mycket partnerns orgasmmotstånd (OM) minskar. Vilken tabell som skall användas avgörs av den aktiva partens val av utrustning medan kolumnen avgörs av partnerns utstyrsel. Vid tillräckligt höga utfall utdelas kritisk erogen påverkan (KEP) av klass mellan A och E, varvid ett slag på utrustningens KEP tabell skall göras. I och med att vissa utstyrslar reducerar OM-förlust mer än andra samtidigt som de ger KEP vid lägre utfall bör den aktiva parten noggrant välja utrustning och angreppsposition för att uppnå önskad effekt. Exempelvis är en välvuxen morot relativt verkningslös mot en motpart iförd grädde med bananströssel, men har maximal chans att utdela KEP av grad E mot personer iförda rosa kanindräkt ifall denne hänger i en takkrona. I händelse att akten utförs mot multipla motparter kan PAB delas mellan dessa motparter, men ett utmattningsslag maste göras mot motpartenas sammanlagda vikt i viktorianska skålpund (inklusive eventuell utrustningsvikt) varje påbörjad runda.

För dvärgar föreligger en ytterligare komplikation. Innan akten kan påbörjas krävs ett slag mot Iaktagelseförmåga med motpartens skägglängd mätt i tum som svårighetsgrad. En normaldvärg har skägglängd lika med ålder i år delat med två, plus antal minusgrader juldagen har i genomsnitt där dvärgen vistas. Detta slag kan undvikas genom kopiösa mängder mjöd, varvid dvärgarna inte längre bryr sig om sådana obetydligheter som kön.

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Grog said:
Vid tillräckligt höga utfall utdelas kritisk erogen påverkan (KEP) av klass mellan A och E, varvid ett slag på utrustningens KEP tabell skall göras.
Ahhhh ... ibland (endast stångvapen?) kan man få in F och G-clittar!? :gremlaugh:

//EvilSpook

Grog

Swordsman
EvilSpook said:
Grog said:
Vid tillräckligt höga utfall utdelas kritisk erogen påverkan (KEP) av klass mellan A och E, varvid ett slag på utrustningens KEP tabell skall göras.
Ahhhh ... ibland (endast stångvapen?) kan man få in F och G-clittar!? :gremlaugh:

//EvilSpook
Javisst, de har ju penetrerande verkan mot de flesta utstyrslar, så där kan man använda sig av expansionen "Tabeller, listor och siffror" sidor 577-623.