Nekromanti Alla tilläggsklasserna klara (Dunder&Drakar)

Oldtimer

Slava Ukraini!
Nu har jag fixat ihop alla de nya tilläggsklasserna från 3.5 på svenska. Folk får gärna titta på dem (de ligger som separata PDF:er) och kommentera. Vissa namn är ju långt ifrån självklara, men jag tror att de flesta fungerar som de är.

/Mikael

Lord_Crucificer

Veteran
Äventyr tack!

Två saker vill jag säga.
1: Dunder och drakar är helt överlägset Dungeons & Dragons. Du gör ett otroligt jobb med att översätta allt.
2: Skulle du inte kunna göra klart äventyren på Dunder & Draker: Äventyrsspelet. Jag ska snart introducera några intresserade personer i rollspelets ädla konst och då kan det vara bra att ha ett par passande uppdrag.
Tack för mig, och ät mycket gröt!

<center>GRÖTMAKT! PUDDINGSLAKT!</center>

Oldtimer

Slava Ukraini!
Re: Äventyr tack!

Tack för de uppmuntrande orden. Smicker går ju alltid hem... :gremgrin:

Jag vet att Äventyrsspelet legat i malpåse i nästan ett år nu. Skäms på mig - det förtjänar ju ett bättre öde. Jag lovar bot och bättring, men uppdateringen av Bok 1 och 2 till version 3.5 av D&D tog mycket mer tid och kraft än jag någonsin trott.

Att vi dessutom håller på och bygger hus, ökar ju inte på någotvis mängden ledig tid...

Dessutom har jag ju ingen engelskspråkig förlaga som jag kan använda legalt (såsom jag gör med SRD:n till D&D), så äventyr får jag hitta på själv. Någon som vill hjälpa till med bra små äventyr att fylla ut spelet med?...

/Mikael

Hunk

Hero

De första Freeportäventyren är helt open gaming content har jag för mig. De anses ju dessutom vara rätt bra (har inte läst dem själv, då en i min spelgrupp spelleder dem). De är ju dessutom generiska och går därmed att slänga in i vilken spelvärld som helst.

Sedan är det ju en annan sak att hinna med att översätta dem också...

Oldtimer

Slava Ukraini!

De första Freeportäventyren är helt open gaming content har jag för mig.
Rätt. Tyvärr är de out-of-print och går inte att få tag på längre. Kanske jag skall dra ett mail till Chris Pramas och smickra honom lite, så kanske han skickar mig en PDF på dem. :gremsmile:

Sedan är det ju en annan sak att hinna med att översätta dem också...
Så sant, så sant... :gremblush:

/Mikael