Nekromanti Allsvenskan närmar sig...

Torbjörn

Swordsman
Trots att våren inte hunnit hit ännu så drar fotbollssäsongen snart igång.

Finns det några fler som jag på forumet, som tycker fotbollen är (nästan) lika viktig som rollspelandet? Vilka lag håller ni på och hur tror ni det går för dom i år?

Själv sitter jag här med mitt blåvita ståplats-säsongskort och längtar efter premiären på Ullevi! Ett realistiskt tips är väl topp tre och sen kan man ju bara hoppas...

Torbjörn - ingen huligan men väl passionerad supporter :gremsmile:

Hunk

Hero
Tyvärr tror jag att det finns viss risk att Bananer i Pyamas skulle kunna hamna bland topp 3, men man hoppas ju varje år på degradering. Vi får också hoppas att det lag som vann den första Allsvenska som någonsin spelades lyckas hänga sig kvar i år.

Förra årets säsongsfribiljetter nyttjades tyvärr bara för 4-5 matcher, så det blir inget säsongskort för min del i år, men jag lär i alla fall dyka upp på motsatta läktaren på IFK-derbyt.

Blåvitt e disco - GAIS e rock'n'roll!

Feuflux

omjonasson.se
Heja KalmarFF

Inte för att jag är något direkt fotbollsfans (det krävs i princip Champions League eller EM/VM för att det ska bli tillräckligt bra att offra tid på (första halvlek Arsenal - Real Madrid nu senast, grym!) men jag hejar på KalmarFF eftersom jag kommer från stan och det alltid är kul när ens gamla håla får lite nationell uppmärksamhet. Med samma motivering antar jag att jag håller på Kalmarlag i alla andra sporter också.

Sen har "vi" ju också Henrik Rydström som antagligen är sveriges bäste fotbollspelande musikrecensent/skribent (eller tvärtom).

Johan K

Gammal & dryg
Tack, men nejtack.....

Alltså, fotboll.... :gremsmirk:
Det är väll ingen sådandär sport som jag håller såvärst höfft upp på min intresselista. Om man säger så.
Så för in del så ligger rollspel klart högre upp än just fotboll.

/ Johan K, som inte direkt är nån fotbollsfantast..

EchonCique

Hero
Det finns bara ett lag - Änglarna

Skäms på sig den som inte fick bröstmjölk av änglakvalité när den var liten. Det finns enbart ett lag värt att ge sitt stöd i detta avlånga land och det är naturligtvis mesta mästarna, de mest framgångsrika i svensk historia, laget med Änglarna på sin sida - IFK Göteborg.

Förra säsongen var en härlig succé då man lät halva a-truppen bestå av juniorer vid några tillfällen och startade en hel del matcher med upptill sex stycken killar som knappt fyllt 20 år ens. Att med den truppen och de skadorna slåss om guldet ändå in i slutet är beundransvärt. I år är truppen förstärkt och vi har ersatt den gamle pajasen (Ijeh) med en ung och alert kanadick (Gerba) samt en lojal frenetiskt kämpande lagspelare (Wallerstedt). Om Glaset (Ohlsson) håller sig frisk i år kan det även bli ett grant mittfältsspel med finlir och benkrossande från Wernblooms sida.

Hur det går? Quirinho i Djurgården blir farlig, Kalmar har tappat sitt försvarsspel och Real Malmö lider fortfarande av hybris så det blir Änglar i topp!

Ulfgeir

Swashbuckler
Sånt bjäbb...

Personligen så vill jag hålla mig så långt borta från allt vad fotboll heter. Både och utöva och titta på. Tycker fotboll är TRÅKIGT, då det IMO inte händer något. Ge mig en sport med högt tempo och mycket målchanser. Gärna med ett visst mått våld.

Tyvärr tycks både kommunen och den lokala tidningen här tro att allt kretsar kring det relativt dåliga laget Elfsborg.

Fotboll har i mina ögon en endaste fördel och det är att det är en förbannat billig sysselsättning. Allt du behöver är en någolunda plan yta och en boll så kan du träna. Så jag kan förstå att det är stort i fattiga länder.

/Ulfgeir

Torbjörn

Swordsman
Re: Heja KalmarFF

Jag besökte Kalmar vid den allsvenska premiären våren 2004. Trevlig stad! Bra sportpub på torget (som för övrigt var blå-vitt den dagen)!

Torbjörn - som önskar lycka till mot alla utom hans lag

Torbjörn

Swordsman
Re: Det finns bara ett lag - Änglarna

Rätt talat!

Med Ali G i laget kan det bara bli succé! Men Mild blir svår att ersätta.

Torbjörn

Torbjörn

Swordsman
Inget är väl som hatkärlek! Bra att GAIS är tillbaka så det blir lite drag runt derbyna.

Torbjörn - som gillar disco

Hunk

Hero
Ja, på många sätt är det kul att GAIS åter är i samma serie som pyamaskillarna. Jag minns framför allt det förra vårderbyt som tyvärr slutade 1-1, men där GAIS stundtals spelade ut IFK. Höstderbyt var däremot inte lika kul :gremfrown:. Jag var faktiskt på en IFK-match förra våren (IFK-Helsingborg; en tråkig match som slutade 0-0, vilket främst berodde på IFK:s ex-gaisare i målet), eftersom en polare alltid försöker tjöta med mig, efter att jag har tvingat med honom på ett otal GAIS-matcher. Det var i alla fall svårt att inte ställa sig upp och skrika av jubel när IFK missade sina chanser...

Ulfgeir

Swashbuckler
Re: Sånt bjäbb...

hmm, blir man tvångsmatad med det så... Fotboll är definitivt inte min kopp te. Om sverige är i vm-final så kanske jag offrar mig och ser eländet.

Möjligtvis så kan man använda fotbollsspelare som rörliga mål för bågskytte.

/Ulfgeir

EchonCique

Hero
Re: Det finns bara ett lag - Änglarna

Lyckligtvis är vi inte beroende av bra forwards. Se bara hur det gick i UEFA-cupen 1987 med Lennart Nilsson på topp. Ex-Elfsborgaren som inte riktigt var en höjdare, petade ändå in segermålet på bortaplan mot Dundee United.

Men då hade vi riktigt härliga lirare i laget som bröderna Holmgren. Hysén, Larsson och Steff var också bra komponenter då. Inte minst liraren Fredriksson!

En bra balans i laget med trygg defensiv ger utrymme för forwards av ok kvalité. Ett under att vi fick ett såpass bra deal för Mouradona faktiskt.

Nåväl. Vi har i alla fall Selakovic som är riktigt bra där framme också.

Bortapremiären förra säsongen här i Malmö var sagolik, nästan som när man satt på Nya Ullevi och såg hur PSV Eindhoven, Milan, Galatasaray med mera fick pisk. :gremsmile:

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Re: Sånt bjäbb...

Ni sårar mig... Elfsborgssupport är en av de familjetraditioner jag bär vidare (dock ganska halvhjärtat). Men egentligen är jag inte särskilt intresserad av allsvenskan alls.