Nekromanti Allt klagande på bilder varför inte berömma?

Bäver

Veteran
Jag tänkte lite på det som sagts som om illustrationerna (hoppas det blev rätt) i Eon, och neogames fick en j***a massa skit för det...Så jag slog upp böckerna och studerade noga bilderna. Alla som klagade på Consaber kan istället slå upp Mystik och Magi...börja från början och arbeta dig framåt...det är ingen bild som är ful, nästan alla är i världsklass! Jag vill inte nämna namnen på illustratörerna (jag kan inte lagen om namn på internet) men MER BILDER AV DEM!!! Det är ju hur bra som helst!

god helg på er.../images/icons/smile.gif

Bris:
Bäverns rätt i Samhället

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Ähum - inte för att göra dig besviken, men... det var lite olika illustratörer Mystik & Magi, den som tecknade Consaber tecknade nog inte alls något i Mystik & Magi tror jag. Om denne nu gjorde det så måste jag erkänna att jag inte har märkt det /images/icons/wink.gif.

Jag tycker inte att alla bilder i Mystik & Magi håller världsklass riktigt... men nog finns det guldkorn där också. Ta en titt i Krigarens väg eller Dvärgmodulen vettja /images/icons/wink.gif. Det är ingen som har gnällt på de bilderna...

... man kan ju fråga sig varför. Hähäää.

Nåväl, det jag vill komma fram till är att folk inte gnäller på alla Neogames' illustratörer... snarare bara ett fåtal. Merparten av illustratörerna är rätt OK tycker jag.

[color:red]/P|uT0NiUm</font color=red>
Point

Click

KILLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL!

Vincentus

Veteran
För att de är otroligt fula! (Förutom "MiGs")

Med de som är fula menar jag mest han som har illustrerat Consaber och Spelarens Handbok. (mest)

"Amän hörru, faktiskt!"

hatten

Swashbuckler
Re: En orsak kan vara!

Kritiker fenomenet...

En literatur kritiker är bara en författare utan talang....
En Konst kritiker är en konstnär utan talang...
En Poet är en hippie på rymmen..*Öhmmm* vänta det vart lite fel.. *harkel*..
Ä ska de va poesi så ska det vara vikinga skalder...

Fänrik Matsson till mig: 409 Carlsson var inte dum då blir du officer...

P|uT0NiUm

Swashbuckler

"En literatur kritiker är bara en författare utan talang...."

Nja, det håller jag inte riktigt med om. Om man vet hur man ska skriva så vet man nog hur man inte ska skriva - alltså kan inte en litteraturkritiker vara utan talang!

Och så vidare...

[color:red]/P|uT0NiUm</font color=red>
Point

Click

KILLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL!

Emil

Hero

Vacker särskrivning det där... /images/icons/smile.gif

Nä, men det där stämmer inte riktigt. Kolla bara på alla de duktiga elittränare vi har i Sverige. Inte skulle dessa kunna prestera samma resultat som sina "elever", men de vet ändå hur saker och ting ska gå till och kan därför kritisera.

/Emil

Brevis esse laboro, obscurus fio

Eon SE: <A HREF="http://www.eonse.com" target="_new">http://www.eonse.com</A>

Flash Back

Warrior
Eller...

...kritikerfenomen nummer två: Det är lättare att ta fram nackdelarna än fördelarna.

Krille

Super Moderator

"Om man vet hur man ska skriva så vet man nog hur man inte ska skriva"

Å andra sidan behöver ju det omvända inte vara sant: en person som vet hur man inte skriver behöver nödvändigtvis inte veta hur man skriver.

Och eftersom litteraturkritiker allt för ofta är personer som vet hur man inte skriver så...

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Riddaren

Swashbuckler
Särskrivning (OT)

"En literatur kritiker är bara en författare utan talang....
En Konst kritiker är en konstnär utan talang..."

Jag vill påpeka att literaturkritiker, konstkritiker, filmkritiker etc...är ett ord, inte två.

Riddaren

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie

Azagthoth

Myrmidon
Re: Särskrivning (OT)

Det är en aning onödigt att påpeka hur andra skriver/stavar etc så länge budskapet fortfarande är förståeligt. I det nämnda fallet tror jag inte någon har lyckats missförstå.

Spar på krafterna till korrekturläsandet av Codex-artiklar...

/Azagthoth

humongos

Veteran
Särskrivningskorsfararen har slagit till igen [OT]

<I>Det är en aning onödigt att påpeka hur andra skriver/stavar etc så länge budskapet fortfarande är förståeligt. I det nämnda fallet tror jag inte någon har lyckats missförstå.</I>

I princip håller jag med. Men det här med att gnata över särskrivningarna har blivit lite av en klassiker, jag tycker det är charmigt.
Det är en del av forumet helt enkelt. =)

Sen att hatten är dyslektiker (har jag för mig), får man iofs respektera.

Riddaren

Swashbuckler
Re: Särskrivning (OT)

Jepp...men just detta fall var ju lite komiskt ;-)

Tänk på vad inlägget handlade om, och just vilket ord det gällde, så kanske du får ett litet skratt ;-)

Men annars brukar jag acceptera särskrivningar på forumet.

Riddaren

Dale Carnegie

Riddaren

Swashbuckler
Re: Dyslexi [OT]

Jag respekterar det, och om man nu tog illa vid sig i detta fall, så ber jag om ursäkt.

Jag påpekar sällan om just rena skrivfel och särskrivningar m.m. men det händer. Jag vet själv att jag som är relativt bra på att stava, kan göra fel också...speciellt när man skriver i chatt, på forum etc... det kan gå lite fort ibland, och jag tycker att jag stavar som en kratta.

Detta skulle inte vara meningen som ett påhopp, utan mer sett med glimten i ögat, just då det talades om literatur och dess kritiker.

Riddaren

Dale Carnegie

Riddaren

Swashbuckler
Re: Le när du har glimten i ögat

Sorry, det skulle varit en liten smileys, men den försvann tydligen när jag ändrade en detalj i inlägget.

Riddaren

Dale Carnegie

Sir Foilan

Hero
"Alla som klagade på Consaber kan istället slå upp Mystik och Magi...börja från början och arbeta dig framåt...det är ingen bild som är ful, nästan alla är i världsklass"

Tja, Mr Beaver, smaken är ju som bekant precis som gamla Berlin. Men för allt i världen, ta en titt på bilden på sida 22. Det skulle kräva multum med hot och tortyr för att jag skulle spotta ut ordet världsklass i samband med den bilden. Den bilden är ändå inte fulast på ngt sätt.

Länge leve MIG!

/Sir Foilan

Re: Dyslexi [OT]

nån sa att tjatandet om särskrivning var charmigt och jag har inte varit här på ett tag så ja måste ha missat dess "charmighet" men jag tycker faktiskt inte det e charmigt... bara j****t onödigt, oavsett om man e dyslektiker eller inte...

själv tror jag inte ett dugg på dyslexi och att det ska klacifieras som en sjukdom e fånigt. dyslexi är enligt mig bara en ganska vanlig åkomma hos många och att säga att det är en sjukdom är bara en löjlig ursäkt för att de helt enkelt inte kan stava riktigt... det e ganska vanligt med folk som inte kan stava och jag säger inte att man e dum om man e s.k. dysektiker men att det faktiskt sitter i hjärnan att man har väldigt svårt till att stava eller läsa... är trött på att så många psykoanalytiker mm (som annars är ett fint yrke) förstör deras rykte genom att bara komma på att olika vanliga förekommande saker är sjukdommar... som sagt även om dylexin sitter i hjärnan har det inte nåt med det logiska tänkandet att göra... jag känner t ex många väldigt smarta dyslektiker och även om jag inte känner hatten så är han säkert ett lysande ex på att dyslektiker är lika intelligenta som alla andra.

Obs! det finns ett undantag: Kungen är dyslektiker och han e ruskigt dum :gremwink:

dvärgen estimerar när man kan prata om andra saker på forumet än rollspel =D