Nekromanti alstra eller transformera

lave

Warrior
grundboken beskriver som bekant magi lite luddigt.... det här med att man måste transformera för vissa besvärjelser tex. kan man inte alstra rätt filament direkt??

Krille

Super Moderator
"grundboken beskriver som bekant magi lite luddigt.... det här med att man måste transformera för vissa besvärjelser tex. kan man inte alstra rätt filament direkt??"

I så fall är det en annan besvärjelse. Har du Mystik&Magi finns det ingenting som hindrar att du bygger denna andra besvärjelse, med rätt alstra och utan transformering.

Det finns dock ett antal skäl till att man vill ha en transformering. Skulle man alstra till exempel skototropi (mörker) i fullt dagsljus är man tvungen att ta till kroppslig alstring. Om man istället kan alstra geotropi (jord - vilket finns i massor under fötterna) så kan man transformera detta till skototropi, och således få skototropi utan att behöva få svårighetsökning eller genomlida en kroppslig alstring.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Douggie

Warrior
En rätt så ful kobold-metod som garanterat slår ihjäl irriterande motståndare.
Ta en schaman, och låt honom byta till en treårings kropp. Se till att han har minst (5) i alstra nekrotropi och använd regeln om att slita fram filament. Visserligen ger det en massa minus i qadosh och blir svårt mot besvärjelse om man tar 8 eller mer men, alstra 16 filament så blir det bara en tärning eftersom man alstar dubbelt med filament. Detta kommer resultera i Ob8t6 i blödningstakt och en blodig död. Förhoppningsvis.

Douggie
--
<Plats för korkat och onödigt citat>

Helmgast
Klart man kan, men då får man ju utforma besvärjelsen själv och det är svårt utan Mystik & Magi. Om du är magiker så MÅSTE du ha den boken, den är den absolut viktigaste modulen.

-Fyrtiotvå, sade Djupa Tanken i oändligt, upphöjt majestät.

Helmgast
Man måste nog ändra lite på reglerna för schamanism så de inte blir FÖR BRA; hör min uppmaning, CJS, Marco och Krille!

-Fyrtiotvå, sade Djupa Tanken i oändligt, upphöjt majestät.

Reglerna i eon II räcker inte till, Man är fortfarande för bra! Jag och min bror har utformat egna regler som kommer att göra det lite mindre koboldiskt. Men det orkar jag inte skriva på forumet, så...

"I begynnelsen skapade människan Gud"<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by silversurfan on 2001-01-31 14:11.</EM></FONT></P>