Nekromanti alstra ur objekt

litleme

Warrior
ja har en fråga (m&m är hos en kompis) kan man göra ett smycke eller liknande som man kan alstra ur ??

ja tänkte att man kan ha en ande eller demon i smycket som sitter och samlar på sig magiska fillamen så att man kan använda vid behov

gå det ??

Okej då!

Det är en artefakt där Installera generator, Installera aktivator och eventuellt en eller flera Installera transformator ingår. Aktivatorn har samma magnitud som antalet krav för att få filamenten. Du måste ha en bunden demon för att kunna Installera generator. Generatorn måste ha minst lika hög magnitud som demonen har Rang. Varje gång aktiveringsvillkoren uppfylls får du försöka få (genom att slå ett antal tärningar) lika många filament Daimotropi som demonen har Rang. Talismanens (som artefakten heter) magnitud är lika med magnituden på Installera generator.

För att kunna nyttja denna kunskap så måste du ha läst M&M, så därför hoppas jag att jag inte strider mot Copyrightlagarna.

Mvh Victor Palm

I'll be back

litleme

Warrior
Re: Okej då!

tack ska du ha

nu måste ja övertala min kompis att ta med min M&M bok till skolan så ja kan börga att lära mig den utantill igen :gremwink:

Men... (ANT) (OT)

...Om du inte fattar hur det funkar ändå, så var ju mitt inlägg helt onödigt.

Mvh Victor Palm

I'll be back

smaffy

Hero
...men!

jag vill bara påpeka att det inte krävs en demon för att skaffa sig ett aggregat. det funkar med en ande eller en gud också. faktiskt :gremtongue:

Fel! (ANT) (Till CJS)

I M&M står det faktiskt att man behöver en demon, i alla fall om man kollar under talisman. Och det var ju det han ville veta. Sen är det ju en annan sak om CJS inte riktigt var så alert när han skrev det, och skrev fel. Kommentera gärna CJS.

Mvh Victor Palm

I'll be back

litleme

Warrior
Re: Men... (ANT) (OT)

nej ja förstår men jag trodde bara att en talisman var till för att lägga besvärjelser i och inte att man kunde alstra ur den ... bara göra så att om man uttalar ett ord så kommer en besvärjelse ur den.