Landrim
Warrior
Jag skissar på en mörk fantasyvärld till D&D5 där grundidén är att en kult för länge sedan sammanförde alla existensplanen till den fysiska världen för att kunna störta de ursprungliga gudarna och på så sätt ta gudarnas kraft själva. Kulten lyckades med detta, men gudarnas kraft var för stark för dödliga att besitta och den förvred kultisternas kroppar och sinnen (ursprunget till tieflings i min värld) innan den läckte ut i världen och förvred även denna till oigenkännlighet...
Med tanke på att alla existensplanen är sammanfogade i ett och samma plan så förlorar planar spells sina funktioner (jag tänker på bl.a. Plane Shift, Contact Other Plane, Astral Projection, m.fl.) och den enklaste lösningen är att helt enkelt plocka bort dem eller låta dem vara obrukbara. Men vad skulle man kunna ha för alternativ användning utav dem om man lät dem vara kvar?
Med tanke på att alla existensplanen är sammanfogade i ett och samma plan så förlorar planar spells sina funktioner (jag tänker på bl.a. Plane Shift, Contact Other Plane, Astral Projection, m.fl.) och den enklaste lösningen är att helt enkelt plocka bort dem eller låta dem vara obrukbara. Men vad skulle man kunna ha för alternativ användning utav dem om man lät dem vara kvar?