Nekromanti Alternativ sommarprat

anth

Vetefan
Under julölen kom vi in på ämnet veganism, respektive vegetarianism, varpå Dante yttrade de redan berömda orden "Sedan mina somrar i hippekollektiv har min relation till linssoppa varit... komplicerad."
Detta fick Eksem att gå i taket: "Vi måste göra ett alternativt sommarpratsprogram med Dante som värd!"
Alla tände på idén (utom möjligtvis Dante som har mikrofonskräck).
Producent är redan kontaktad och musik till programmet är redan bestämd: "Too Drunk to Fuck" (bara "Too Drunk to Fuck" i olika cover-versioner)

Nu till problemet: "Alternativ sommarprat" ska bli en serie, inte bara ett entimmesavsnitt med Dante. Så vilka fler intressanta personer vill ni höra sommarprata? Det kan vara både forumiter och icke-forumiter, så länge de är intressanta.
Dante bönfaller er att komma med intressanta förslag, annars kommer vi nämligen spela in fem entimmesavsnitt sommarprat med honom.

God45

#PrayersForBahakan
Det här låter helt fantastiskt!

Jag vill höra en timme med någon av Varulvsspels veteranerna som berättar om sina tekniker och varför de är bra på detta extremt sociopatiska spel!

Björn den gode

Swashbuckler
Oh, jag hade jättegärna gjort ett alternativt sommarprat om varulvsspel/maffia, sociopatiskt eller inte...

Annars hade jag gärna hört Gardener prata om sin uppväxt och hur det fick hen att skapa rollspel.nu eller w176 prata om sin uppväxt och skillnader och likheter mellan alla de olika rollspelskulturer hen lever i (lajv, bordsrollspel, chatrollspel osv) eller kanske vem det nu var som skapade indierummet och säga saker som ("När jag var liten spelade vi bara drakar och demoner, hade prövat eon men det var inte riktigt vår grej, vi hade kul och jag trodde att jag hittat min 'stil', men så en dag så kom någon med det här konstiga lilla spelet X, och sen var min värld förändrad")

Vimes

Sillkung
God45 pitchar rollspelsidéer i en timme.

Krank pratar politik och teknik.

Vimes

Sillkung
Kloptok redogör i en timme för varför han hatar cupider.

Cybot

Mest spelbar
Utdrag ifrån en session av skräckrollspelande, med expertkommentatorer som berättar varför X funkade, eller Y inte fungerade.
Skräck är just en genre jag har svårt att lyckas med.

Lukas

Mannen i Gult
En timmes med Kranks dåliga ordvitsar skulle nog vara något,
Alternativt Genesis som i en timme pratar om allt han hatar med AW.
Annars så skulle en timme med medlemmarna i WRNU Board Game League som i en timme trashtalkar varandra.

Eksem

Champion
Bara så att ingen blir besviken: Om det här blir av (och jag räknar med att åtminstone göra ett demoavsitt), så kommer det alltså INTE att vara en rollspelspodcast eller forumpodcast, utan vara menat för en mycket, mycket bredare publik.

Med det sagt så får någon annan hemskt gärna göra en forumitpodcast i sommarpratsformat för det skulle jag definitivt lyssna på.

solvebring

Superhero
... Sommarprat, aha. Dantes hippiebesudlade barndom låter som ett bra program.

Själv skulle jag även vilja höra sommarprat av personer som Tomas Arfert och Anders Blixt. Utan att vilja ställa några verkliga krav på någon, tror jag att Tomas har en del intressant att säga om sin stroke, och Anders om sina erfarenheter i krigsdrabbade länder.

Björn den gode

Swashbuckler
Fast..när jag tänker efter så är det nog bara dumt att ge förslag, fem avsnitt med Dante och en och samma låt hela tiden låter ju jättebra! :)

Björn den gode

Swashbuckler
Eksem;n58904 said:
Bara så att ingen blir besviken: Om det här blir av (och jag räknar med att åtminstone göra ett demoavsitt), så kommer det alltså INTE att vara en rollspelspodcast eller forumpodcast, utan vara menat för en mycket, mycket bredare publik.

Med det sagt så får någon annan hemskt gärna göra en forumitpodcast i sommarpratsformat för det skulle jag definitivt lyssna på.
Låter grymt! Hur hade ni tänkt att göra med musiken? Tänker att det är i princip omöjligt att få tillstånd från kända artister (eller för den delen mindre kända) att lägga ut en podcast med deras låtar, och musiken är ju en väldigt viktig del i sommarprat

God45

#PrayersForBahakan
Björn den gode;n58947 said:
Låter grymt! Hur hade ni tänkt att göra med musiken? Tänker att det är i princip omöjligt att få tillstånd från kända artister (eller för den delen mindre kända) att lägga ut en podcast med deras låtar, och musiken är ju en väldigt viktig del i sommarprat
http://en.wikipedia.org/wiki/Podsafe

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Hmmm. Givet det lite bredare konceptet vill jag förutom Dante höra avsnitt med God45, Krank, Arfert och Anarchlown.