Nekromanti Alternativa Paypaldonationer

Foggmock

Myrmidon
Jaow. Efter en massa strul och shitte fick jag då till slut upp 200 spänn på mitt paypalkonto. För att mötas av mer bråk.

jag änvände Paypals postgironummer och ett särskilt nummer i meddelanderutan så att de visste att pengarna skulle till mitt konto. Skulle det gå att jag gör en likadan betalning, fast med erat kontonummer (det var en lång radda bokstäver och siffror att kludda dit) så att pengarna går direkt från mitt bankkonto till ert paypalkonto?

Numret hittar man under Transfer funds -> Swedish Bank account, och det borde väl inte vara några problem att lämna ut det, jag menar.. om folk vill betala in pengar på ert konto är väl det helt OK? bara att skriva 'anonym välgörare' på Sponsringssidan.

Foggmock - som funderar på om det är värt avgiften på 7 spänn för att betala tillbaka de 21.25 Euros som hans kronor konverterades till.

Gardener

Champion
Vad var bråket? För när du väl har pengar på ditt paypal-konto är det bara att gå till www.rollspel.nu och klicka på sponsor-knappen. Väl där fyller man i summan man vill ha och loggar in, sen får man nog en bekräftelsesida och när allt är klart kommer man tillbaka till www.rollspel.nu där man får ett tack. När detta är gjort så har din sponsring automatiskt registrerats på din användare.

Steget från att betala in till sitt eget konto och sedan föra över det till oss är inte speciellt stort så jag ser inte anledningen till att lämna ut Bank Transfer ID:t till vårt konto. Dessutom vet jag inte om det är tillåtet.

Foggmock

Myrmidon
Vill ni har era pengar eller inte? 8) :gremgrin:

Seriöst, dock. Den säger att jag inte får skicka mer pengar för att min 'Sending limit' är överskriden. Tilläggas bör då att jag aldrig använt kontot. Samtidigt som den då säger att min Sending limit höjdes med 200 SEK när jag körde över pengarna.

Steget från att betala in till sitt eget konto och sedan föra över det till oss är inte speciellt stort så jag ser inte anledningen till att lämna ut Bank Transfer ID:t till vårt konto.

Well. Pengarna finns där, men jag får inte skicka dem. Kunde jag gjort som jag föreslog hade jag dratt iväg pengarna närsomhelst från min internetbank.

Dessutom vet jag inte om det är tillåtet.

Inte jag heller. :gremcrazy:

Gardener

Champion
Då bör du ta kontakt med PayPal och se till att de fixar det hela. Jag har inte haft några som helst problem så jag kan tyvärr inte hjälpa dig med den biten, men berätta gärna hur det går. Och jag är också väldigt nyfiken på hur det kan ha strulat till sig som det gjort för dig, vore ju bra att kunna varna andra om det om inte annat.

Hade det funnits fler smidiga sätt att föra över pengar så hade jag naturlgtvis velat kunna erbjuda det, men tyvärr gör det inte det.

Insignia

Swashbuckler
Är du säker på att du klickar på rätt ställe? "Sending limit" gäller bara att föra över pengar från ett bankkonto - har du dem på själva PayPal-kontot så kan du skicka lika mycket som du satt in.