Nekromanti Altor

Labol

Veteran
Jag söker information om Jih-pun, om det finns någon som vet någon hemsida som tar upp detta land. Jag har även försökt att hitta något om Samkarna. Detta för att försöka sammanställa det som finns om Altor på nätet och de moduler som Äventyrspel har publicerat.

Staffan

Myrmidon
Nja, visst fanns det info i Samuraj om Jih-Pun, men knappast så värst mycket om Samkarna. Jag skulle bli förvånad om det finns något såvärst mycket mer "officiell" info om Samkarna än vad man hittar i Ereb Altor-boxen och eventuellt Krilloan.

Labol

Veteran
Det som jag har hittat är Rober Jonssons utmärkta texter och äventyr om Soluna. Har även hittat något om de länder som inte beskrivs i Ereb Altor-boxen. De länder som jag har hittat information om är Berendien, Merelien, Lacia (ett land som inte är utmärkt på Erebs kartor), och viss information om Akrogal samt vissa öar.

Är det någon som sitter på någon text om gamla Altor, så vore det intressant att få se denna.

Eksem

Champion
För att vara lite jobbig så har jag en gång hört ett rykte om att det finns en massa material sammanställt om Altor nånstans (inte på nätet, utan i verkligheten). Det är alltså allt material om Altor som Target hade, inklusive saker som inte släpptes. Men det är trots allt bara ett rykte...

/Jonas, gillar mystisk musik och dimma

Fjoffe

Veteran
Det vore kul att få det ryktet bekräftat. Att läsa igenom det materialet vore helt klart intressant! :gremsmile:

globbe

Veteran
Äventyrsspel gav ju även ut ett äventyr till Samuraj, det hette Shoguns Vrede, där finns lite ytterligare information om Jih-pun.

Labol

Veteran
Instämmer helt och fult. Vet någon om sidan om Altoria fortfarande uppdateras eller är helt lagd på is.