Nekromanti Altor

neuter

Swordsman
Efter att ha sett en fin hemsida om ereb så började jag igår att läsa de gamla böckerna. JAg kom fram till att jag älskar Altor och ska sikta in mig på att flytta till Melukha då jag studerat färdigt. :)

När jag läste lite historia om Altor nämdes Golwyndas sötvattenshav (troligen felstvat). Jag har sett det någon gång förrut men glömmt bort var och jag hittade det inte på kartor. VArt ligger det??

En fråga till :gremsmile:. Förrut trodde jag att Akrogal var någon sorts motsvarighet till Asien men de verkar vara mer arabaktigt. ASiens motsvarighet ligger ännu längre österut och heter Jih Pun (chansningar baserade på svaga minnen av Samuraj.)Sant/falskt ???

"Soylent Green is people!"

Sindlast

Veteran
Du har inte Ereb Altor kartan va?! Syd-Ost om Krun ligger sötvattenshavet... Jih-Puhn motsvarar japan... Akrogal är lite mysko, en aningen arab-influenserat ja...

Vem älskar inte Ereb Altor?!

teddy

Warrior
Vem älskar inte altor! själv sitter jag med 8st kopior som 5st är nerkluttrade med olika kampanjer! om du inte har samuraj så köp det! Jag har spelat det i 6år och det är ännu roligare nu när alla har lärt sig! SAMURAJ KROSSAR!
Men DoD6 är skit kul det med :)

Mörkrets Furste

Feuflux

omjonasson.se
Äger Ereb Altor-boken och i den finns i ett uppslag en karta som täcker en rätt stor del av Ereb. Om ni har Ereb Altor-boken så föreslår jag att ni tar en titt i den.

Rickard

Urverk speldesign
Samuraj

Rätt krävande för SL med de snirliga hälsningar man ska komma med och alla seder och traditioner man ska lära sig. Ereb Altor tycker jag är rätt välgjort.

/[color:green]Han</font color=green> som på sistone läst och drömt sig bort i Erebs magiska värld

Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Du är inte ensam Han!!!

Jag själv har oxå läst om Erebs länder, och drömt mig bort. Läser just nu om hela Barbia, för skojs skull, och för att läsa om Siratsia, hon e bra tuff den bruden.

En som saknar Ereb boxen och Ereb boken.

"Oderint dum metuant"
"Låt dom hata, bara de fruktar"

Ximnipot69

Swordsman
karta..

har den också, den är svinbra (men lite fullklottrad efter att Zorakien startade ett utvidgningskrig med riktning mor Barbia)

(o0)
/1i\
<i>Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtan</i>