Nekromanti alvblick

Tearlach

Warrior
det fins en kul teknik som heter Skrämma/hota tror jag
den går ut på att med hotfull upsyn ilsket stirra sin fiende i ögonen så att han blir rädd.
borde alver ha en fördel av sin alvblick om dom använder denna teknik?

Tearlach: jag ger honom en blick av alvisk outgrundlighet.

Ymir

Liten kantbaron
Min rp, den lilla gulliga svärdssvingande léaramflickan Tienne ser iallafall inte mycket ut för världen när hon kommer struttande med ett svärd som nästan är lika långt som hennes själv, men hennes blick kan smälta berg- och hjärtan, om hon är på det mer ledsna humöret. Det var dock inte det jag ville komma till, utan helt enkelt det att denna lilla söta, till synes harmlösa varelse ändå kan få till en arg blick som kan få den mest råbarkade ruffian att rygga undan, åtminstone för ett kort ögonblick. Denna blick åstadkommer Tienne med just en kombination av skrämma/hota och det alviska ögat. Vill du sen ha regler för det får du hitta på dem själv, vi friformar.

- Ymir, förälskad i sin rp

Virocon

Swordsman
Det är väl klart! Alvernas "Iskyla" som de så ofta delar med sig av till de dåraktiga människorna ger ju viss effekt. Som i introt i regelboken, där Kiyona demonstrerar en av blickarna. Ge eller dra av en extra ObT6:a alltefter som du känner för. Det tänker i alla fall jag. Tack för förslaget!

/Iakttagen? Paranoid? Ta en Sanari Sunrise, och problemen försvinner för all framtid...

Tearlach

Warrior
jo ja varsågod.

men innan du blir alltför glad i tanken så kommer frågan om alver är mer känsliga än människor för den här tekniken?

Tearlach: tekniken tomhet är ovärderlig för en alv som vill spana på brudar./images/icons/wink.gif

Lord Krooak

Veteran
Re: alvblick...

njaa, en alv är ju van med att folk tittar konstigt på dom!

//en liten groda som inte vill riskera livet för någon liten skatt...

hatten

Swashbuckler
Re: alvblick nackdelar

Maria gick på vägen plötslickt kände hon en alvs ögon som vilade på hennes kropp rodnande kunde hon känna hur alven lät sina blickar smeka hennes kropp hon kunde känna hur intensivt Alven var och hur fylld av lust för henne han var.
Maria kollade snappt runt och såg till sist Alven i fråga sen gick hon och hämtade sin pojkvänn Riddare Ander och hans Tirakiska kamrater BIFF och BULL.....

Tolvmånader senare kunde alven äntligen resa sig från sin sjuksäng alldrig mer skulle han våga titta på en kvinna igen aldrig mer..

Johan K

Gammal & dryg
Låter inte den färdigheten väldans lik stålblick ??

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>

BOTJER

Veteran
Re: alvblick nackdelar

Maria låg på stenen och vilade när hon kände alvens ögon vilandes på henne, med ett skrik for hon upp, de två små blodiga sfärena studsade runt vid hennes fötter.

Sodivra

Champion
Blä! [NT]

Onödigt meddelande va?

/Arvidos, Riddare av nätet
Beväpnad med mus och tangentbord
Ridderlig respekt och ideal

smaffy

Hero
Re: alvblick...

det beror på vilken alv det är och vilka alven är med fattar du väll.
om alven har suttit i en plåtlåda hela sitt liv och mediterat så kan hon inte vara van vid någonting.
detdär med att alver ska ha överläge i vissa situationer är helt ok, sålänge det inte går till överdrift. börjar man ge vissa arter fördelar gentemot andra blir det tillslut ett koboldistiskt spelande. (tänker tillbaka på chronopia)

tycker inte någon mer än jag att stridskonster är dåliga? en stridskonst är enligt mig ett förfinat sätt att fuska sig till fördelar i strid. SÄRSKILLT om spelaren hittar på en egen stridskonst. förbjud stridskonster helt, eller åtminstonde de stridskonster som är löjligt dumma, som exempelvis titta-in-i-fiendens-ögon-så-att-denne-blir-rädd.

på tal om fuskiga raser (ovan)...
en skojig del i stridssystemet som ingen verkar ha tänkt på är att alla någotsånär långa livsformer får ob1t6 enklare på alla attacker mot dvärgar. denna regel stödjer jag starkt och jag hoppas att alla därute ska applicera den för att en gång för alla ha ihjäl alla fuskdvärgar! dvärgar är fuskiga pga deras enorma fördelar gäntemot alla andra raser, de får höjd fysik, kan slåss i mörker, känner lutningar, hör sketbra (bättre än de flesta alver), och får dessutom mer utmattning (kolla hur man räknar ut utm) - dvärgar är fuskiga!! död åt alla dvärgar!

Smaffy är jag. blä.