Nekromanti Alver 2? Och andra böcker?

Poseur

Swashbuckler
Ja nu med stora förhoppningar på neogames som precis ska släppa misslor, och som jag precis förbeställt.) så undrar jag såklart som pesimist , när kommer alver?

Det är väl en fråga mer till neogames (legion) än en disskutionstråd tyvär.

Dom senaste förhoppningarna jag läste var att den skulle komma i november(det var skrivet i augusti dock)...

När kan man som spelare i härlig julstämmning nu första advent vänta sig att några böcker kan tänkas komma ut till oss i hande(L)n?

-Alver 2?
-Demoner?
-Jargien?
-Västländerna?
-Damarien?
-Drömvandrare&schamaner?

/poseur äter Chokladtårta Grande.

k7e9

Hero
Jag hoppas på snart för alver...
Och om man sneglar på bloggen verkar det ju hända saker med Jargien iallafall. Mycket skojs, hoppas på ganska snart! :gremlaugh:

Frågan är också, hur går det med del 4 i Sylfels Vrede tro? Den har jag inte hört mycket om (och eftersom vi närmar oss slutet på del 3 hade det vart fint med del 4 inom överskådlig tid)...

Blasphemy

Swashbuckler
Jag kommer med en liten gissning.

Demoner & Demonologi puttras det sakta på med - men det har inte blivit riktigt med tid till att skriva på den än. Kanske gör jag hästjobbet till sommaren - just nu petar jag på den eftersom. Men tidigast Julen 2009.

Jargien verkar ju bli klar med stormsteg och det jag läst ser riktigt, riktigt bra ut. Men sedan ska ju texterna gås igenom och det måste göras massor med bilder till denna feta modul.

Alver har nog en god möjlighet att bli klar i någorlunda vettig tid. Kanske man kan hoppas på ett släpp till GothCon - för nu kan det väl inte vara så mycket kvar - eller hur Avatarex och Sebastian?

Västländerna får Ymir svara på?

Damarien? Ingen aning - men det rullar på.

Schamaner & Drömvandrare... ja vem vet.

Poseur

Swashbuckler
dom där gissningarna låter ju trevliga iaf.
Men vet någon hur lång tid det brukar ta att göra bilder till modulerna,eller hur lång tid det kan väntas ta?

Poseur

Swashbuckler
Nej för jag räknar inte med att se den i tryck på vääääldigt länge och dessutom är den inte intresant för min del(även om den säkert blir kul att läsa och jag kommer förstås köpa den men)

Blasphemy

Swashbuckler
Vilddjur och Bruksdjur kommer bli en modul av episka mått... Men det är nog inte så hög prio på den nej... I allmänhet var väl tanken att det skulle vara betydligt mer fokus på vildmark, resor, jakt och liknande i den modulen - så den blev mer expanderad än massor med beskrivning på hästar, hundar, tunnelbestar, murvelbestar och andra bestar...

Blasphemy

Swashbuckler
Det kan jag tänka mig.

Men som sagt - tror faktiskt att man skulle kunna göra den rätt så intressant. Bara man arbetar på den som att den är annat än bara en monsterbok.

Dark Lotus

Warrior
Ja det kommer iallafall göra länderna lite mer intressantare också när man far runt och inte bara behöver möta på hyggelmonster & troll ,så fort man är i skogen.

Dark Lotus

Warrior
haha true ;] dom kan ju släppa en sten i skallen på en om man inte är snäll och spelar en glad trudelut på instrumenten.