Tekniken Tomhet funkar genom att Alven lär sig kontrollera sin Aura och på så sätt blockera att andra uppfattar han blick.
Genom exempel magiska Dölja Aura kan liknande effekter även uppstå..
Enligt rådande Magiska teorier har var varelse en Egen Aura som kan mätas framför allt genom exempel viss Alvernas blickar och känslighet för andras blick. Alvernas känslighet för Aura är beronde på det Biotropiska magiska fält som gör att de åldras söligt ( se förbannelse )
Enligt teorin så sträcker sig en Aura runt personens och omfattar det varelsen kan känna med kroppen och men även utmed hans synfält.
Detta gör att NÄR en person ser på en annan varelse så sträcker sig auran ut och berör den andras aura därför kan man ibland känna sig iaktagen.
Denna form av syn är en form av Ande syn men passiv inte aktiv som Andesyn är.
Specielt känsliga för det är som sakt Alverna då deras Magiska fält är så strarkt att det ökar kraften i de själs Auror som färdas genom alvens personliga Aura.
Dölja Aura
Psykotropi 1+, Räckvidd: Personlig, Varaktighet: Momentan*.
*Effekten kan inte göras permanent.
Effekten används till att dölja en person själs aura från spöken och andra som kan se själs auran hos en person.
En person som har "Dölja Aura" på sig kan inte upptäckas av en Alvs ögon.
Alla slag emot övertala förföra och liknade blir +Ob1T6 nivåer svårare och andra får -Ob1T6 nivåer lättare att irritera sig på personen i fråga.
Då folk har svårt att uppfatta den förtrollade som "Levande" de känner sig olustigt till sinnet när personen pratar med dom.
Om ni tycker jag har skrivit slarvigt och inte varit nogran är det för att jag HAR skrivit slarvigt jag känner mig trött och lat...
Eller så kan man göra som jag effekten "Tomhet" går att lära sig även för magiker de flesta lönnmördare kan den då de ibland måste neutralisera en rik alv och Dvärgar har egna mästare som har lyckats lista ut HUR man gör det..
Tänk på att det är inte bara Alver som har behov att dölja sin blick.
Utan alla som planerar att slåss emot Alver kan behöva lära sig den förmågan då alver kan upptäcka andras blickar.
<A HREF="
http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm" target="_new">
http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm</A>