Tja, enligt Krille är det ju vanligare med människo-alv-förhållanden än att alver från olika stammar har ett förhållande. Dylikt snack ger jag faen i. Att alvstammarna, speciellt de inom sanarialliansen, skiljer sig så groteskt mycket från varandra är något av det absolut minst trovärdiga i Eon (åtminste sanarialliansen borde ha avlats till en enda alvras för länge sedan. Varför skulle de inte få barn med varandra, liksom?). Att förhållanden mellan alver från olika av sanarialliansens stammar inte skulle förekomma är dylikt skrattretande imho- Lycans första rps far var sanari och hans mor var kiriya, och i vår kampanjvärld är dylika företeelser inte särskilt ovanliga. Min rp i en annan kampanj är en halvalv, med zhaniskt och kiriyanskt blod i sina ådror, och är förälskad i en jargisk pyaralv, och min léaram-rp i ytterligare en annan kampanj har ett homosexuellt förhållande med en sanariflicka (det bör nämnas att de träffades och lärde känna varandra under jäkligt speciella omständigheter). Att henéa aldrig får barn med andra alvstammar köper jag, liksom att léaram mycket sällan får barn med andra än sig själva, människor eller pyar. Pyar lär kanske inte få barn med sanarialliansens alver särskilt ofta, men det förekommer, även om mitt intryck av pyar är att det är relativt vanligt att de gifter sig med människor. Att machothism inte skulle tända på snuttgulliga kiriyaflickor och att dryga sanariherrar inte skulle vara otrogna med sina kiriyatjänarinnor köper jag inte däremot. Inte att en kiriya och en sanarialv inte skulle kunna ha ett mer normalt förhållande heller, för den delen- i min kampanjvärld är det fullständigt acceptabelt.
Okej, visst förstår jag att sociala faktorer kan vara lika hämmande för alver som för människofolk, om inte mer, men särskilt mycket värre kan det omöjligt vara. Kan en Cirefalier bosatt i Consaber gifta sig med en sabriska så kan en léaram bosatt i Haleá Teren gifta sig med en kiriya, helt enkelt. Och att korsningar mellan sanarialliansens stammar skulle vara ovanliga av kulturella skäl vore ju direkt löjligt...fast å andra sidan, egentligen är det ju rätt osannolikt att de tre stammarna ens finns. De borde antagligen vara en och samma.
Och avkomman? Tja, jag brukar låta den få drag av båda raserna, men luta mycket mer åt ena hållet. Lycans första rp var tex mycket mer sanari än kiriya, men hade ärvt sina sociala egenskaper av sin kiriyamor. Hans lillasyster, däremot, var mycket mer kiriyansk och mobbade honom hela hans uppväxt för att hon var tre centimeter längre än honom.
- Ymir, som älskar Eons alver och deras skumma släktskapsförhållanden
<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Ymir on 2001-04-28 17:09.</EM></FONT></P>