Nekromanti Alver som spioner??

Lord decado

Veteran
Joined
21 Jan 2003
Messages
174
Location
Replot
Går det alls jag? Menar med tanke på att dom inte är så vanliga överallt...t.ex. en thismalv som spion i jargien.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,540
Location
Mölndal, Sverige
"Går det alls jag? Menar med tanke på att dom inte är så vanliga överallt...t.ex. en thismalv som spion i jargien."

Snarare, "går det med tanke på det alviska ögat"? Hur spionerar man på någon som omedelbart vet att han är spionerad på? :gremwink:
 

carmon

Veteran
Joined
21 Jan 2003
Messages
186
Location
piteå, norrbotten
finns en teknik som heter Tomhet som "stänger av" ögat.
Men som sagt varför inte anlita en vanar som är lite mindre iögonfallande. Kan alver ens vara spioner, de kan ju inte vara tjuvar så!
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,540
Location
Mölndal, Sverige
Re: Alviska blicken

"Hur skall man utrycka detta fakrum när en av RP:na blir iaktagna av en alv?"

Några förslag:

"Det kryper längs med ryggraden."
"Du känner dig iakttagen."
"Något är fel. Väldigt fel."
"Nackhåren reser på sig."
"Det bultar vid tinningarna och världen liksom domnar bort."
"Du vet talesättet 'om blickar kunde döda'? Precis så känns det."
 

Lord decado

Veteran
Joined
21 Jan 2003
Messages
174
Location
Replot
I klar språk alltså...om jag vill vidareutbilda min thism stigfinnare till en kunskapare måste jag anväda en stridskonst med tekinken tomhet med. (för att inte genast bli upptäckt)
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,938
Location
Barcelona
Man behöver väl inte dölja att man är alv, för att kunna spionera? Det går ju alldeles utmärkt att inflitrera organisationer för att på det sättet komma åt hemlig information.
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Rätt person på rätt plats...

Man behöver väl inte dölja att man är alv, för att kunna spionera? Det går ju alldeles utmärkt att inflitrera organisationer för att på det sättet komma åt hemlig information.
I Jargien?
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Takes one to know one...

Tja.. om man bortser från att alver har ännu lättare för att känna andra alvers blick, och därför undviker att titta direkt på varandra.
 

Hanoi

Veteran
Joined
5 Jan 2003
Messages
79
Location
Lidingö
Re: Takes one to know one...

...eh... ja, en alvspion skulle fortfarande inte sticka ut bland andra alver...
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Re: Takes one to know one...

Bortsett från att de känner att han tittar på dem och att det inte dräller av andra alver att spionera på i Jargien. Vill man spionera på en annan alv i Jargien gör man nog bäst i att anlita någon som smälter in i Jargien.
 

Hanoi

Veteran
Joined
5 Jan 2003
Messages
79
Location
Lidingö
Re: Takes one to know one...

för det första tänkte jag inte på jargien specifikt. för det andra tänkte jag mig en mer civiliserad spion (en som infiltrerar ett fiendesamhälle, socialt sätt), och var i den tron att upphovsmannen till denna tråd också var det, och inte en som smyger omkring och tjuvtittar på jargiska alver.
 

Warth

Veteran
Joined
6 Jan 2003
Messages
84
Location
Malmö, Skånelän.
Stämmer bra det, annars skulle han inte röna någon större framgång under sina spejar uppdrag...

Tyvärr verkar tekniken tomhet åt båda hållen, dvs du känner inte när någon tittar på dig när du har den aktiverad.
 
Top