Nekromanti Alver vs Dvärgar.

Zäta

Veteran
Jag har hittat ett riktigt generalfel i Mundana. På sidan 82 står det att "...dvärgarna med lätthet skulle kunna förinta hela alvsläktet om de gick in för det."
Det skulle de små kräken ALDRIG klara av! Dessutom, om de kan göra det, varför har de inte gjort det under något av de stora krigen?

"Och om den fege Léaramalven skulle ha något att säga om det skulle han allt för ofta upptäcka att han har mina Carwelan uppkörda under revbenen - det finns nämligen inget som hindrar mig från att besvara våld med våld." Telemnar Soronümé vhic Teshena'alda t'un Thism.

/Zäta

Vaun Vuriche

Warrior
*Pff!*

Jag kan säga precis varför dom kan krossa alvfjantarna med lätthet. De hyr helt enkelt människo- och tirakarméer med allt sitt guld och krossar alla alver förutom möjligtvis Alarinn som kanske blir skonat eftersom det ligger så otillgängligt.

Ej att förglömma att de hyr ett misslekompani eller två bara för att se de små fjantarna slåss.

Så OM nu dvärgarna bestämde sig för att slösa sina pengar på att utrota alverna så skulle de kunna det.

Boboliwsy

Warrior
Dvärgarna har inte en chans att utrota hela alvsläktet, så är det bara! /images/icons/mad.gif

/Boboliwsy

Largoi

Warrior
Om du nu inte gillar dvärgar håll det för dig själv. Hur komemr det sig att en massa "trevliga människor" helt plötsligt fått för sig att Dvärgar är över drivna det bevisar ju bara att ni inte kan spela dom bra. När vi spelade för ett tag sen så var vi 4 dvärgar och 2 alver(!) och 3 människor Det som gjorde det hela lite komplicerat var ju just våran sammanhållning och det faktum att ingen fick veta nåt om något som har något som helst att göra med någonting, det såg vi till (ok lite överdrivet kanske men kul var det) Och jag kan säga er att prova spela dvärg en gång ska ni se hur kul det är

Jag är nog gud iallafall, när man tänker efter...

Mederian

Warrior
Visst, det är kul att spela dvärgar. Men personligen tycker jag att det är svårare att komma på en icke stereotyp dvärg (storyxa, butter med lååångt skägg) än vad det är att komma på en icke stereotyp alv. Alverna känns så mycket bredare, och alver är trots allt ett underbart folk.

Men smaken är som pengar, vissa har det, andra inte /images/icons/wink.gif

/Mederian síol Ianoty t'un Léarama t'an Machara
- den stolte

Largoi

Warrior
Ja det är väl dvärgarnas problem lite att det är svårt att göra en som inte är krigare men kul är det iallafall...*L*

Mederian

Warrior
Och tröttsamt. Efter 5 likadana dvärgar, oavsett om det är jag som spelat dem eller någon i min spelgrupp, så prisar jag en pyaralv som är handelsman eller en léaramalv som är boskapsuppfödare. Det är åtminstone mer originellt.

/Mederian síol Ianoty t'un Léarama t'an Machara
- den stolte

Largoi

Warrior
Gör en dvärgisk mäster odlare och ge han någon kul "quest" så ska du se på orginella lösningar...*L*

Vaun Vuriche

Warrior
Re: Brist på fantasi

Beror väl isåfall på att du inte tycker om dvärgar särskilt mycket. Jag tycker själv rakt tvärtemot att alver är tråkiga och stereotypa medan en dvärg är mycket lättare att variera.

Men så är ju den enda alv jag gillar en vars öron vilar avskurna i min öronpåse.

LeJonklev

Swordsman
Jag skulle vilja se den dvärg som slänger ut pengar på något han tror sig kunna göra själv(och uppenbarligen så tror de ju att de kan klå alverna).

LL

I found it hard, it was hard to find, oh well, whatever, nevermind.

Zäta

Veteran
"Hur komemr det sig att en massa "trevliga människor" helt plötsligt fått för sig att Dvärgar är över drivna det bevisar ju bara att ni inte kan spela dom bra.

Vem har sagt att jag aldrig spelat dvärg? Vem har sagt att jag tycker att de är överdrivna och att jag inte kan spela dem bra?

Allt jag ville påpeka var att det faktiskt står i Mundanamodulen att dvärgarna kan utplåna alverna!
(För övrigt HAR jag spelat dvärg i en mängd rollspel, och trivts rätt OK med det, även om alver är roligast att spela.)

"Om du nu inte gillar dvärgar håll det för dig själv."

Och, förresten, är inte forum till för att sprida åsikter och diskutera dem?

/Zäta

Helmgast
Självklart INTE!

En Thism är i genomsnitt 190 cm, en Ghor 130. Alven är då mer än 50 cm längre och får därmed -Ob1T6 på allt i striden. Okej, man ska inte gå stenhårt efter EON's regler vad det gäller krig, men för mej förfaller det ganska realistiskt att dvärgarna får det lite svårt.

Din vän i kampen mot Jargier, Thalasker, Bazirker och Mundanas avskum av alla former.

Zäta

Veteran
Åsikter.

Då är du alltså av den åsikten att jag bör hålla tyst och din åsikt är mer värd?

/Zäta

Largoi

Warrior
Re: Åsikter.

Precis, jag är ju gud, vad jag tycker är väldigt viktigt