Nekromanti Alver

VikkeTikke

Veteran
De där alverna! tänk att så många vill vara dem. önskar jag hade alver-boken så jag visste nån riktigt smaskig regel för alver så att spelarna inte freakar dem, jag kan ju naturligtvis förbjuda mer en 1 alv i gruppen, men helst så ska ju spelarna vara nöjda samtidigt.
P.S. Fan vad Misslor är coola!!! D.S./images/icons/laugh.gif

litleme

Warrior
alver kan sniffa min håriga drezin dvärg i [censord] ..... den är ungefär så nära dom kommer åt hans hemligheter

ne men alvaligt talat alver är roliga problemet är at om du inte är kirya eller pyar så hatar alver ganska många (dvärgar, tiraker ect.) och har ganska många fiender ..... så varken alver dvärgar eller tiraker är dom lättaste att spela, så om dina spelare inte spelar sina karaktärer så som DU tycker att dom ska spelas så förbjud dom att vara den rasen =)

Thalaski

Hjälpsam dvärgamagiker
Alver är det mest barbariska som finns...
och misslor är det minsta som finns (för tomtar är coola)

Tegrevan

Veteran
Det...

...är ju tveklöst en utmaning att ha en alv som karaktär. Det är ju en annorlunda livssyn som ska märkas i karaktären, och om du som SL tycker att dina spelare inte håller sig till det som gör en alv intressant utan bara spelar den så kortsiktigt som vilken vanar som helst är det väl lika bra att antingen se till att ta livet av dem i ett spektakulärt bakhåll, eller, vilket är mer rehårigt, ge dem EN chans att bättra sig. En ras bör väl ändå inte väljas för att de har flest coola plus på attributen, utan för att de är något man vill spela...