Nekromanti Alvhat

Greger

Veteran
Varför gillar inte jag Alver?
Jo, därför att dom först och främst är väldigt blödiga fjantar. Om dom inte har ett barns mentalitet så är dom totalt tråkiga och inåtvända.
Dessutom är dom helt osannolika, hur har dom t.ex. kunnat hålla sig vid liv så länge (jag vet att dom är "odödliga"). Men, som min käre vän Silversurfan en gång påstod, dom borde bli inåtvända under en strid.
Tänk dig att du är alv och ser din bäste vän och vapenbroder singla död ner på marken bredvid dig. Skulle inte då du få poäng på mentalitetstabellen, jo det skulle du. Skulle inte då du börja hejdlöst skrika av sorg, jo det skulle du. Skulle inte du då dö av ett överraskande svärdshugg som kommer mot dig, jo det skulle du. När du då dör skulle detta utlösa en kedjereaktion över slagfältet.

Ironi mina vänner, ironi.

Ignatius

Veteran
Jo, därför att dom först och främst är väldigt blödiga fjantar.

Blödiga fjantar! BLÖDIGA FJANTAR!!!!!!!!! Dom är ju bara bra på att visa känslor. Ingen alv jag haft har blivit inåtvänd, inte ens lidande. Så det där med att dom lätt blir inåtvända är bara bjäfs och tjafs och trams.

-Ignatius

walium

Ganska töntig, faktiskt
Vad är din avsikt med den här tråden egentligen? Att provocera fram en diskussion eller? Jag tycker att alverna är lika mycket en del av Mundana som dvärgar och människor. Om du nu tycker att dvärgar är fjollor så är det inget som tvingar dig att spela dem.

Avatarex jättelyckade alv Dendorion gick från ung till inåtvänd på två år...

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Han vill höra allas åsikter om saken. Kanske han vill höra varför folk tycker om alver. Samma sak som när Ignatius frågade varför folk hatade tiraker. Eller när jag förklarade de självklara felen med dvärgar.

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Ignatius

Veteran
Vad är din avsikt med den här tråden egentligen?

Vad var avsikten med dvärg och tirak hatdiskussionenrna? Jag vet inte. Antagligen att visa att man inte tycker om en viss ras och vill ha stöd från andra personer på forumet. Man blir alltid glad när folk håller med.

-Ignatius

Ignatius

Veteran
Avatarex jättelyckade alv Dendorion gick från ung till inåtvänd på två år...

Det var ett extremfall eftersom han råkade ut för så mycket. Dessutom tyckte du det var jävligt roligt att se has alv falla i spillror och lät honom råka ut för en massa saker hela tiden som gjorde honom ledsen.

-Ignatius

walium

Ganska töntig, faktiskt
Det här är ingen diskussion utan en monolog. Det blir aldrig några bra diskussioner av sådana här frågor. Vad kommer diskussionen att leda till? Jo, några kommer att rusa till alvernas försvar och ytterligare andra kommer att hålla med om att alver är skräp. Med andra ord så lär vi oss inget nytt, användbart eller ens avlägset intressant. Sådana här rasdisskusioner är återvändsgränder!! Det finns alltid två sidor som inte kommer att enas.
Det finns trots allt fler raser att välja på både i Eon och de flesta andra rollspel så varje spelare kan välja den ras de själva tycker bäst om.

Skelander

Veteran
Så bra att du delar med dig av vad du tycker till alla...

Rikard
---
"A real American only need one finger..."
Al Bundy

Ezping Orm

Hero
"Tänk dig att du är alv och ser din bäste vän och vapenbroder singla död ner på marken bredvid dig. Skulle inte då du få poäng på mentalitetstabellen, jo det skulle du. Skulle inte då du börja hejdlöst skrika av sorg, jo det skulle du. Skulle inte du då dö av ett överraskande svärdshugg som kommer mot dig, jo det skulle du."

Eller så skulle jag sporras till att kämpa ännu tapprare för att hämnas min vän.

Ezping Orm

Frixeray

Swordsman
Ett år var det väl ändå /images/icons/smile.gif Kan ju ha fel iofs
Kan inte låta bli att tracka ner på avatarex /images/icons/wink.gif

//Frixeray - Hoppas att ingen råkade ut för trollen nu så här i början av maj... /images/icons/wink.gif

Helmgast
Tiraker är ju halvtroll, och är stolta över det. Då är det väl inte såååå konstigt, eller, du vet väl vad man tyckte om bortbytingar. Julegrisen till exempel.

-Fyrtiotvå, sade Djupa Tanken i oändligt, upphöjt majestät.

Helmgast
Du är kass

Ja, men du är ju "feg" som väljer livskamrat som är alv. Lite utmaning vill man ju ha.

Helmgast
Sluta med smileyinflationen när det gäller en sådan sorglig händelse.

Helmgast
Blä i hallonstugan

Det var inte alls kul. Det var mycket tråkigt.

LÄGG NER MED ATT RETAS.

Helmgast
Ett bräkande mufflon

Skyll det på dvärgarna. Det är deras fel.

Tänk dig att du är alv och ser din bäste vän och vapenbroder singla död ner på marken bredvid dig. Skulle inte då du få poäng på mentalitetstabellen, jo det skulle du. Skulle inte då du börja hejdlöst skrika av sorg, jo det skulle du.

Nejnej. Alver är inte bar känsliga och ledsna, de kan lika gärna bli förbannade och kämpa till tidens slut för att hämnas sin vän. Och det kan faktiskt en alv göra. Sluta upp med dina fördomar.

Skelander

Veteran
Till alla som läser den här tråden:

Ser ni inte vad "Greger" håller på med? Han kastar in ett idiotinlägg och lutar sig sedan tillbaka och njuter av spektaklet det skapar... som vi skapar...

Jag menar, han har inte svarat på ett enda av svaren på sitt första inlägg...

Ignorera killen säger jag!

Rikard
---
"A real American only need one finger..."
Al Bundy

Roblin

Warrior
Ge er för i helvete!

Skärpning nu, jag hatar när några få skall förstöra för alla genom att försöka bevisa för varandra vem som är dummast.

Du Greger, hade din teori varit det minsta realistisk/genomtänkt hade krig aldrig uppstått, och hade du pratat om alver hade de varit utrotade för ett bra jävla tag sedan.

De flesta här i fjortislägren [alver/tiraker/dvärgar] här hyser ju värre agg mot varandra än vad man kan tänkas att deras små husgudar gör mot vrandra.

Hoppas slippa sen sådan här smörja här på länge!

Man blir bara så trött,

-roblin-