Re: Meningslösa jämförelser.
Är för övrigt väldigt intresserad av att höra den definitionen du omtalar.
Tja, okej då! /images/icons/smile.gif Sådana här uttryck, som kobold och liknande, har blivit väldigt.. ja, betydelse-lösa. (Notera bindestrecket, dom har tappat det dom betyder) en spelare som är kobold kan vara ALLT som jag inte tycker om.
Alltså, om kobold kan betyda "alla rollspelare som jag inte gillar" så kan powergamare betyda "alla rollspelare som satsar på mäktiga rollpersoner."
Så jag håller med dig, man "powergamar" inte, men om man har en annan spelstil så kan man mycket väl se det som powergaming.
Och eftersom det är folk ur denna spelstil som är dom enda som använder ordet powergamer, ja då får väl deras definition vara den som gäller.
Och sedan så tycker jag att din jämförelse också var lite dålig, ehum ehum.. /images/icons/blush.gif Trots allt så kan man ju begära att raserna ska vara jämlika, det behöver inte vara "obalanserat" bara för att verkligheten är det. Som sagt, jag ställer mig inte bakom tankesättet med powergaming, men som spelare är det ju inte fel att vilja ha balanserade raser.
/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\