Nekromanti alviska ädlingar

jag undrar om hur många ädlingar det finns i sanariska alliansen, och hur mycket folk tar dom hand om? tack i förväg /henke[color:\\"green\\"] [/color]

Pendragon

Swashbuckler
Öh... noll ungefär, om jag inte missminner mig.

De enda alviska adelsmännen återfinns bland de som lever bland människorna, och är då nästan uteslutande pyar eller rollpersoner. :gremwink:

/Joel

Alharra

Warrior
Tja när man skapar en alv som rollperson får man inte ens slå på Börd-tabellen. Det borde ifall jag räknar rätt göra att det inte blir så många ädlingar... :gremwink:

Fahnen

Swordsman
Är inte husfurst en sorts ädlingtitel? Farbror funkus thsim alv har någon form av titel av det slaget....tror jag.

Pendragon

Swashbuckler
Husfurst är en cirefalisk titel. Såna får man definitivt inte som Thism. De är förbehållna endast Cirefalier, några andra får inte ens ble medborgare i den Cirefaliska samväldet, även om de är välkomna som gästarbetare. Det låter som någon borde ta farbror funkus i örat...

/Joel

Jo, man får slå på alvernas speciella Börd-tabell, som finns i Alvboken. Om man inte är Pyar då man får mänsklig börd eller henea då man inte får börd alls.