Nekromanti Alviska Dilemmat, äventyrs ideé

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Detta äventyr kräver att spelarna har en Dvärg eller fler i gruppen............................
En vän till någon av spelarna helst en som är Dvärg eller VÄN till en Dvärg blir kontaktad när spelarna kommer ditt sitter "vännen" tillsammans med en Alv som ber dom om en tjänst han är villig att betala 200 silver för tjänsten.
För drygt 10 år sedan var han och hans fru nere i Mommolan på ett viktigt Alvisk uppdrag ( kan inte förklara mer ) där stötde de på en liken av en Dvärg karavan alla utom ett litet spädbarn ( Dvärg spädbarn ) hade dödats: Alven: "Vi kunde inte låta den lilla Dvärgen dö av törst han/hon var för liten för att krypa och hela hans familj var död så vi toghand om han/hon som vår egen son/dotter men nu är han en nästan vuxen och vi kan inte ta hand om han/hon längre utan vi behöver någon som kan hjälpa honom/henne till att bli komma i kontakt med sinna riktiga släkt allt vi har som ledtråd är en medaljong och vi kan tyvär inte själv söka efter släkten han/hennes vi är inte Dvärgar och omtyckta av Dvärgar"
Om spelarn har en Dvärg så kommer de inte att neka dvärgar föder sällan barn och därför är ett Dvärg barn heligt i deras ögon..

Problem 1: Den 10 åriga Dvärgen har uppfostrats av alver ( 2 st en 12 och en 8 ) som har egna barn under sitt uppdrag levde dom i exil från andra Alver och de försökte ge sina barn en så Alvisk uppväxt som möjligt tyvär var de nästan helt okuniga om den Dvärgiska kulturen allt de kan var elak propaganda som de valde att inte lära sitt Dvärga barn som de ändå älskar på sitt Alviska sätt..
Dvärgen allt han känner till är det Alviska sättet att leva han har aldrig druckigt barn han rakar sig ofta coh är duktig för en 10 åring på Pilbåge.. ( han är mer "Alv än Alver" )
Problem2: Väl hemma i områden där andra Alver och Andra Dvärgar finns så är denna unga Dvärg en främmande fisk ohc kanlätt bli lurad eller dödad.. ( Ooo Heanea alver de måste vara trelvliga )
Problem3: Medaljongen är sälsynt och tillhör Drezin Ob6T6 på BIL för en Dvärg som är uppvuxen som Dvärg.. De måste söka i bibliotek.
*hrmm*
Sen andra problem är ju den identitets kris som den unga Dvärgen har uppvuxen bland Alver och har ingen pejl på hur han/hon ska vara som Dvärg..
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Hihi

Genast när jag såg "äventyrsförslag" så tänkte jag "hatten".

Bra idé dock! En sorts tribut till alieneringens motkämpning.. En bild av flyktingar och främmandes situation och hur verkligheten ser ut för dom..

Ursäkta mig gentlemen, nu går jag och ser på röda rummet. (Sniff)


/Arvidos, Riddare av nätet
Beväpnad med mus och tangentbord
Ridderlig respekt och ideal
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Hihi

Gubbdvärgen: Hööö! Grabben är en fjolla! Ni får en VECKA på er att göra honom till en riktig MAN!


/Arvidos, Riddare av nätet
Beväpnad med mus och tangentbord
Ridderlig respekt och ideal
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: Hihi

Hatten, för en gångs skull gör du ett fungerande äventyr, grattis. /images/icons/wink.gif

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

Dougald MacD

Veteran
Joined
5 Jul 2000
Messages
104
Location
Stockholm
Re: Hihi

Eh Tony vad snackar du eh!!
Hatten sprutar ut en massa bra äventyr idér, han ger oss en grund att bygga vidare på...

Hatten continue with your good work.

Dougald
 

SirDr

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
147
Location
Växjö
praise to the skilled one's

fortsätt :))
och har du Ideér till hur man skal göra ett enkvällsuppdrag för människor i det mommolanska riket, är jag Idel öra.

For the Emperor!!!
-Los Templarios Negro
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Kul idé!

Detta kan bli ett underbart äventyr där lösningen enbart kan komma genom gott rollspelande. Trots att det finns goda möjligheter att tillfredsställa ev. slagskämpar (Barnet måste ju försvaras... t.ex mot konservativa dvärgar som inte vill ha några pseudo-halvblod i sin klan).

Komplimanger till hatten!
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Ät inte gul snö och ha skoj :)

Ååå DU utmanar mig NÅ vet att utmaningen är accepterad *ler* duellen är igång *skrattar* få se Mommolan...

Bland öknens dynor härskar legender sanning och myter bland fatala morgana och andra syner kan lätt bli förvirrat och snart vet ingen vad som är sant legenderna säger oss att för århundraden sen fanns en girig furste som utmanade en av öknens Djiins på spel med tärningar men fursten lurade Djinnen och vann ( Öken demon mäktig ) han krävde av Djinnen få tre gåvor.
Evigt ungdom, hälsa, Magisk kunnande.. När Djiinen uppäckte att fursten hade lurat honom ohc använt fusk tärningar för att vinna så blev Djinnen mäkta arg och försökta döda Fursen men fursten stängde in sig i slottet och hans tjänare stod lojalt och försökte hindre Djinnen som blev ännu argare och förbannade fursten och hans tjänare till att alltid leva instängd i sitt slott som djinnen flyttade ut ur de mänskligas ögon dold bakom tid och rum.
Bara en gång vart 100 år återvänder slottet till den plats den en gång låg och fursten får möjlighet att återigen söka sälskap bland de dödliga enligt förbannelsen kan han endast bli fri om en dödlig med hans blod i sina ådror gifter sig med Djinnens dotter..

Över till äventyret..
Jeep vi är i Mommolan och legender som legender spelarna får sent på natten vid 24:00 tiden besök av konstigt klädda krigare som medelar en av spelarna ( SL VÄLJ ) att deras furste vill prata med honom och att han kan få ta med sig sällskap ( Sällskap = de andra äventyrarna ) efter att ha ridigt en timme eller så anländer spelarna till ett mäkta palats innuti så hörs musik som spelar och ni välkommnas in av en rik furste som ber spelarna att sätta sig ner och dela en kvälsmåltid med honom.
Rummet de kommer in i är fyllt med siden kuddar kistor med utsmyckade med silver och guld står vid väggarna juvelbesatta svärd hänger på väggarna och allt ser förmöget och vackert ut fontäner porlar av vatten coh fåglar sitter och sjunger på träd som växer i en liten inomhus trädgård mitt i rummet.
Fursten vänder sig mot en av spelarna och medelar honom att dom är släkt med varandra och att fursten nyligen fick reda på denna lyckliga händelse och undrar om spelaren tycker om rikedom eller tanken på att själv bli en rik furste själv är han steril och kan ej längre få barn spelaren å andra sidan är av samma blod så han tänkte varför inte göra spelaren till sin arving ?
Om spelaren accepterar så medelar fursten att allt spelaren behöver göra är att tillsammans med fursten offra en droppe blod till öknens gudar så är han för tid och evigt av samma blod och familj.
( Sticka sig med en liten nål och droppa en blodsdroppe i ett dryckes kärl är vad spelaren och fursten måste göra kärlet läggs sen på en eld tills den smälter )
Allt du behöver göra är att gifta dig med Mirrila hon är en Furste dotter och spelarna ser en under skön kvinna komma gående fram hon är lätt kläd i arabiska siden kläder en diamant på åtminstånde 10 000 silver sitter i hennes navel hon har ett perfekt UTS:19 ( minst ) ohc ser ut att vara i 18 års ålder och tittar på spelaren med förhoppnings fullt frågar hon: "Hoppas att du inte tycker jag ser för ful ut ?"

Nu kan äventyret gå på flera sätt om spelarna har lyckats med Ob4T6 mot BIL så kommer de uppmärskamma att allt i rummet är gammalt åtminstonde 200 hundra år eller mer..
Om spelarna är uppvuxna i området kanske de kan känna igen furstens namn genom sagor de har hört Ob3T6 mot BIl ( jag tänker inte hitta på någon arabisk låttande furste namn det får NI hitta på ) Om så vet de kanske att fursten liv är beronde av att han kan få någon att gifta sig med Djinnens dotter och en djinns dotter är antagligen en Succubus och dom livnärs sig på mannlig livskraft som de får genom att *ler* tja männen dör lyckligt i alla fall..
Det finns ett sätt att skydda sig om spelaren lyckas under "kärleks natten" fästa ett religiös symbol runt hennes hals och sen forstsätta med de äktenskapliga plikterna kommer han överleva och hon bli "männsklig" så länge de är gifta och så länge som hennes make inte sviker henne genom att överge eller vara otrogen då kommer hon att bli en Succubus igen och hämdlysten..

Alternativ 1: spelaren eller någon av de andra lyckas och vet vad fursten är för något eller att något är konstigt banik osv..
OM de konfronterar fursten efter att spelaren har offrat blod så kan de inte göra så mycket fursten kan med magi tvinga spelaren ( Ge han smärta tills han ger med sig ) och Fursten litar på att hans vakter kan hindra de andra om de försöker något.. ( vakterna är skickliga de har haft åtminstonde några hundre år på sig att öva i en dimension där man inte åldras, )
Om spelarna låter sin vän gifta sig med Succubus så kommer han troligen dö under kvällen av utmatning fursen kommer då bli fri och tacksam mot de andra.
Men Succubusen kommer föda ett barn och det kommer bli en äkta demon mäktig och farlig dess existens kommer att göra så att Mommolans öknar sprider sig ännu mera.
Kan spelarna fly ja det kan de vakterna tvekar inte att döda äventyrarna så länge som furstens arving inte dör och hellre låter de spelarna fly än dödar arvingen ( det går att ta honom gisslan och på så sätt fly säg inget nu SL )
Alternativt så kan spelarna försöka göra Succumpusen mänsklig vilket gör att de har en ganske förmögen och mäktig vän i forstättningen..
Sen finns även möjligheten att de flyr genom att först döda Succumpusen vilket går hennes mäktigaste vapen är hennes skönhet *ler* som bara fungerar SÅ bra mot stålvapen.

Alternativ 2.. De upptäcker inget utan går lycklig in i fällorna här kommer bruden helt klädd i vitt... SL kan ge dom en chans till...
Sen om spelaren lyckas att överleva det finns möjligheten *ler* Succumpus har i legenderna ibland ett gott hjärta och kan tycka synd om sin lunch *ler*..
Sen så kommer möjligheten till ett nytt äventyr hindra födseln av en ny demon.. ( det går med abortiva medel att göra )
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Ät inte gul snö och ha skoj :)

Mmmm... briljant idé! Kanske ska använda den i Al-Qadim nån gång...

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

SirDr

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
147
Location
Växjö
Re: Ät inte gul snö och ha skoj :)

skönt upplägg :))
får testa den.. återkommer med resultat :)
tack på förhand.
(lär modulera om den lite då en del av spelana gärna läser här)

For the Emperor!!!
-Los Templarios Negro
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Så bra!

Mina spelare ska förr eller senar på skattjakt i västländerna.. (En av spelarna har en skattkarta därifrån)
och dom har en läcker tirak-djonk för att utforska Mundana..

Jag tror dock att jag ska försöka få spelaren att fjättra djinnens dotter på något sätt.. (Så får han gå runt med en halv-vild och halv-galen och SNYGG nymfoman hehehe! /images/icons/laugh.gif Det här kommer bli KUL!)


//images/icons/laugh.gif
-Kom nu Ash'Trista
-Morr.. Kan vi inte (censur) lite? Det var två timmar sen sist! mummelgruff..
 
Top