Nekromanti Alviska hus...om man nu kan kalla de så

Jag undrar lite om hur ett sådan trädkojan ser ut lite. Man ser lite på bilderna i alvboken hur deras hus ser ut (nu tänker jag mest på thism hus om dom skiljer sig från mängden......jag vet inte). Hur ser det ut inne i huset? Hur högt upp är dom? Hur högt blir ett serine träd? I boken står de att man kan gå igenom en alvisk stad utan att märka den.....hmmmm

Jag skulle anta att ett Serineträd är större än, säg en ek, men mindre än de träd alverna i Sagan om Ringen bor i. Troligen närmare de senare i storlek.
Personligen skulle jag beskriva ett Thismhus som ganska spartanskt, kanske med målningar på väggarna, ett par enklare möbler, och ganska luftigt och rymligt.

eoz

Veteran
jaa du... Om man kollar på alvernas livsstil sp kan man nog få ut lite grand om hur husen ser ut... Ta t.ex en mycket inåtvänd alv... Jag skulle inte tro att sådana alver har så mycket utsmyckning i sitt hem, eller ens kanske möbler... En ganska und alv, och en lycklig sådan kanske lever i ett ganska mysigt hem men målningar på väggarna, och fina möbler... Jaa du jag tror inte att jag kan hjälpa till mer än så... Dessutom så är det du som bestämmer, så kör på!

Ceram

Hero
Alver 2... [NIT]

Det är en av dessa saker som den uppgraderade alv boken förhoppningsvis ger mig kunskap om (boken kommer antagligen innan jag dör...)

NIT= Nästan Ingen Text

Sedjem ash

Veteran
tja redwood träden är väl ganska bra storleksmässigt om man tänker sig att en alvskog har stått där sedan "tiderna begynnelse". Av alvernas övriga stil kan man kanske utröna ett par moment av hur utsmyckningen i "trädkojorna" ser ut. Till exempel slingrande mönster(som de som pryder många Carwellan svärd) eller att färgerna domineras av grönt, blått kanske gult. Av allt detta kan man försöka bilda sig en uppfattning av en stad med repbroar, fallande löv, etc. Men det viktigaste man bör tänka på är som alltid att SL sätter gränsena och hos civiliserade Thism o Sanari är det nog bara i lekstugorna som man hittar lianer. Medans Henea troligen använder sig av dessa för att transportera sig mellan träd och andras kojor.
Hoppas jag har hjälpt till lite iaf o inte bara bablat på som jag brukar.

Gastono

Hero
Jag har uppfattat grejen med att man inte kan se dom är att dom är såpass högt upp och/ELLER dolda..
Jag vet faktiskt inte. :gremconfused:

Marcus J

Hero
thism bor i träd hus som jag föreställer mig som om du har tagit ett hus och byggt det runt en trädstam och med grenar som stöttor av golvet.
En typisk sanari stad består av spetsiga stentorn som är sammanbyggda av med stenlagda vägar och långsmala broar.
Henea bor i kojor på marken eller väldugt nära marken.
Léaram bor i byar.
Pyar bor i hus som människorna omkring dem.