Nekromanti Alvjägare herr Berting?

Feuflux

omjonasson.se
Rykte om Alver och befolkningsutveckling

..eller att spädbarnsdöd är väldigt vanligt, eller att dom har någon typ av preventivmedel (gristarmar kanske). Eller helt enkelt att dom inte knullar så jäkla mycket.

Vet inte hur mycket rykte det här eller vem jag fick det ifrån men här kommer det:
Alverna fortplantar sig inte alls längre. De är ju odödliga och därför konstant befolkningstal så länge ingen får för sig att dö i strid. Det finns alltså inga unga alver!

Vad säger ni om den teorin? (som jag fortfarande inte kommer ihåg källan till...)

//[color:red]Feuflux
"Aldrig förr har så få gjort så lite så ofta"</font color=red>

Re: Alver och befolkningsutveckling

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>...eller att spädbarnsdöd är väldigt vanligt, eller att dom har någon typ av preventivmedel (gristarmar kanske). Eller helt enkelt att dom inte knullar så jäkla mycket.<p><hr></blockquote><p>Vad jag har förstått så har det att göra med alvernas känsloliv, som är mycket mera utvecklat än andra rasers. De känner helt enkelt mer och oftare än andra.
T ex så skaffar sig alver endast en livspartner som de håller sig till resten av livet. Om den partnern dör så skaffar de inte en ny, och är djupt deprimerade resten av livet.
Nu kan man ju tänka sig att de skulle kunna pumpa ut ungar som kaniner även med bara en partner om man har några tusen år på sig, men då alver ser på sin odödlighet som ett stort lidande så kanske de inte känner att de har samvete nog att göra mycket fler barn än ett. Dessutom kanske de inte känner att de har tid eller ork för flera.

...En annan förklaring är helt enkelt att alvkvinnans livmoder klappar ihop efter en födsel. Jag vet att vissa djur fungerar på det sättet.

/[color:purple]Bosse</font color=purple>, som åker till [color:green]LinCon</font color=green> på Onsdag.

[color:blue]De ödmjuka skola ärva jorden, men de brutala kommer bli härskare över universum</font color=blue>