Nekromanti Alvkrigare

Demolas

Veteran
Jag har två frågor, den första är om de alviska låglandsryttarna. Det står i beskrivningen av yrket att de är väldigt skickliga med bågen och då undrar jag om de använder bågen ifrån hästryggen eller om de stannar och hoppar av och sen använder bågen.
Dessutom måste serinebågen vara alldeles för stor för att användas från hästryggen, men noloinbågen skulle kanske funka.

Den andra frågan är:
Ovadi leome (alviskt bågskytte) har tekniken uppföljning men i beskrivningen av tekniken så står det att endast närstridsvapen kan ha den tekniken. Betyder det att alverna slåss med bågarna när fienden kommer nära eller att uppföljnings tekniken helt enkelt funkar på alvbågar.

Tack på förhand

Gastono

Hero
Intressanta frågor...

Jag tror faktiskt att de skjuter från hästryggen och vad det gäller stridskonsten så har jag ingen aning.

Krille

Super Moderator
"Den andra frågan är:
Ovadi leome (alviskt bågskytte) har tekniken uppföljning men i beskrivningen av tekniken så står det att endast närstridsvapen kan ha den tekniken. Betyder det att alverna slåss med bågarna när fienden kommer nära eller att uppföljnings tekniken helt enkelt funkar på alvbågar."

Tekniken Uppföljning ska bort från den stridskonsten. Se erratan.

Helmgast
FAQ/errata

Ovadi leome (alviskt bågskytte) har tekniken uppföljning men i beskrivningen av tekniken så står det att endast närstridsvapen kan ha den tekniken.

Innan man skriver på forumet kan det vara lämpligt att först göra en sökning. Sök på ovadi uppföljning och sen sökalternativ "och" (dessutom alla datum). Det roliga är att jag var först med att ställa frågan som ändå besvaras i den officiella erratan. Jag var såvitt jag vet först med att göra felet iallafall (om det nu är bra). Det finns dessutom en FAQNeogames websida.

Därtill finns forumets Eon-FAQ. Därtill finns inofficiell errata som finns till som komplement till den officiella. Om du hittar nåt fel som inte finns med i den officiella så kan du skriva in i den inofficiella själv, det är nämligen en wiki (adressen är www.foxtail.nu/neowiki ).

Nu till svaret - uppföljning ska bort. Dessutom är Krigarens väg ersatt med Vapenmästaren, iallafall vad gäller stridskonsterna.

Jaggernaut

Hero
den första är om de alviska låglandsryttarna. Det står i beskrivningen av yrket att de är väldigt skickliga med bågen och då undrar jag om de använder bågen ifrån hästryggen eller om de stannar och hoppar av och sen använder bågen. Dessutom måste serinebågen vara alldeles för stor för att användas från hästryggen, men noloinbågen skulle kanske funka.

Tja serinebågen är kanske lite stor, det håller jag med om. Som tidigare nämnts så kan låglandsryttare nog använda bågen (nolion blir det då) från hästryggen. Om du låter dem kunna 'Ovadi leome' kan du ju alltid baka in tekniken 'Avståndsvapen till häst' i stridskonsten.

Marukusu

Hero
Kompensation för något annat?

"Det står i beskrivningen av yrket att de är väldigt skickliga med bågen och då undrar jag om de använder bågen ifrån hästryggen eller om de stannar och hoppar av och sen använder bågen."

Det vore jäkligt mesigt (och bökigt) ifall de var tvugna att sitta av så fort de fick syn på en tirakjävel inom skytteavstånd, så jag tror att thism har, serines klumpighet till trots, hittat på ett sätt att avfyra bågen från hästryggen (de använder sig ju som bekant inte av noloinbågar).

"Dessutom måste serinebågen vara alldeles för stor för att användas från hästryggen, men noloinbågen skulle kanske funka."

Typ allt som thismalverna har är ju stort i jämförselse med motsvarande saker som average (human) Joe använder sig av, helt enkelt för att average thismalv är mycket längre och generellt sett biffigare än average (human) Joe.

-Danne, tror som så.

Pendragon

Swashbuckler
Rör det sig om bågskytte från hästryggen är det aranterat inget större än Noloin som används, om det inte är assymetriska ryttarbågar från västlanden, vilket inte verkar helt rimligt.

Dock var det inte ovanligt, historiskt sett, att att bågskyttar var försedda med hästar för snabb förflyttning även om de stred till fots. Engelska bågskyttar under hundraåriga kriget var ofta utrustade på detta sätt, samt ofta med ett rejält tvåhandstillhygge i form en hammare eller en yxa för att klubba ned och tillfångata franska riddare med. En schysst lösen säkrade framtiden för en hel bondesläkt, nämligen. Så att ta en riddare tilfånga var rena jackpotten för en ofrälse bågskytt.

/Joel