Nekromanti Alvrecensionen uppe

tull

Hero
En öl till Bobby för ett gott arbete! :gremdrink:
Du ger en bra genomgång utav innehållet i boken och jag uppskattar dina personliga reflektioner om neogames fortsatta arbete t.ex. Jag gillar också att du ger uppmärksamhet och jämförelser med alver i andra rollspel men att det inte ges för stor plats - en bra avvägning så att säga. Det som kunde ha gjorts bättre vore att lyfta fram något centralt i boken som fångade ditt intresse, citera, ge lite spoilers, i recensionen tar du visserligen upp olika exempel men ett av dem hade gärna fått ta mer plats i recensionen. Jag tror att det vore värdefullt eftersom det är ett bra angrepp att fånga läsarens intresse som är osäker på huruvida man kommer köpa modulen eller ej.

tull

Hero
Jag tror att man som recensent på rollspel.nu inte behöver frukta att recensionen blir för lång så den blir ointressant för läsaren, främst eftersom detta är en hemsida tillägnat rollspel och rollspelande. Besökarna är redan i grunden intresserade och en stor population av denne är eon-spelare.
Därför tror jag att man som recensent kan ta chansen och göra recensionen mer djupdykande.

Regmolar

Swashbuckler
Mycket bra recension, och den stämmer väl med mina egna åsikter (åtminstone så långt som jag kommit hittills).

Ond bråd död

Swashbuckler
Riktigt bra recension!

Den politiska delen lät väldigt intressant. Hur pass stort inflytande har alverna på Asharia-halvön? Är de så mäktiga att länderna runt Sunari anpassar sin politik för att inte stöta sig med alverna eller är det mer jämlikt?

Hur mycket återanvändning av gammalt material är det med? Min erfarenhet av neogames är att det ofta var copypaste i modulerna.

Regmolar

Swashbuckler
Det står uttryckligen att de återanvänt så mycket gammalt material som möjligt, eftersom den gamla modulen var välskriven men inte komplett.

Dock är Alver II nästan 100 sidor längre, så en hel del nytt blir det i vilket fall...

Poseur

Swashbuckler
Riktigt bra recension och jag blev faktiskt på lite bättre humör nu när det gäller alvboken.

Längtar tills jag kommer hem och får packa upp den själv och sätta mina nyfikna ögon på texten och bilderna

/Poseur dricker te istället för Kaffe :gremshocked:

Dock är Alver II nästan 100 sidor längre, så en hel del nytt blir det i vilket fall...
Dessutom kan tilläggas så hade gamla alvboken ett ganska stort typsnitt medan nya alvboken har ett mycket mer komprimerat typsnitt vilket gör att varje sida kan rymma säkerligen upp till 20% mer text.

duncan_UBBT

Swordsman
Gillar recensionen. Håller med dig om det mesta. Gillar speciellt den sista delen.
Boken pekar också i en mycket ambitiös riktning för Neogames, en som gör mig intresserad av att se vartåt det bär härnäst.