Nekromanti Alvsköld

Maglor

Veteran
Jag tycker att den alviska skölden Vicoshira har allt för mycket passivt skydd, nästan lika mycket som en Bågskyttesköld, fastänn den bara är ungefär lika stor som en Riddarsköld. Samma sak är det med vikten, jag tycker den väger för mycket för att vara så liten, och det passar inte riktigt med det låga styrkekravet.

Vad tycker ni andra?

DjeVul

Warrior
Jag har den uppfattningen att den är lika stor som en bågskyttesköld, nästan alltså. Motivet till detta är väl just det passiva skölden. Skölden är lika stor som det passiva skyddet. Och det står inte i någon Errata att det har skrivits fel. Om jag inte minns fel så beskrivs Vikoshira som en ovanligt stor sköld. Och med tanke på vikt och så, så är den gjord av Serine trä. Jag ser inga som helst konstigheter med Vikoshiran.

//Martin

<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by DjeVul on 2000-11-05 16:39.</EM></FONT></P>

Lord Krooak

Veteran
...inte jag heller...<p>
LÄNGE LEVE ALLA ALVER (dom har inget val...hihi)

//en liten groda som inte vill bära svärd åt andra

hatten

Swashbuckler
Re: Alvsköld = Kravall sköld..*ler*

Om jag mins rätt är Alvskölden av serin trä och Alvglas vilket gör det till en hård men ändå böjbar skydd som är klart överlägsen.
Genom att vara lätt och ge bra skydd så är det en sköld med framtiden för sig. *ler*

Maglor

Veteran
Nästan lika stor som en Bågskyttesköld?

Men om man jämför bilderna på Vicochiran och Bågskytteskölden (som ska vara skalenliga) så är ju Bågskytteskölden ungefär dubbelt så stor.