Nekromanti Amatör äventyr

SoC

Veteran
Jag har ett problem jag ska snart starta en ny spelgrupp med mina kompisar och behöver äventyr eller äventyrs ideer som kan spelas med av 5 amatörer och en SL.

SoC

If there`s shuch thing as to much power i havent discoverd it yet.
Dark Ritual.

G

Guest

Guest
sök på altavista efter DoD... alla sidor har korta äventyr som vissa e faktiskt gabska roliga.

/jenz

Luna Silvervarg

Veteran
Eller så tar du och försöker komma på en egen idé till ett äventyr. Kanske kan du ha nytta av att titta på ett färdigt äventyr när du sitter o "finurlar"(funderar) själv /images/icons/smile.gif

/Luna

Björn den gode

Swashbuckler
Ska man börja ska det börjas rejält, det är iaf vad jag tycker. Alltså föreslår jag att du försöker få tag på nån av böckerna i "Ärans väg serien" Helst då den första eller kanske svavelvinter. Att ha "bokäventyr" är trots allt mycket lättare för både spelledaren och spelarna (även om det krävs en hel del förberedelse av spelledaren) sedan när man känner att man är bra på det här så kan man börja göra egna äventyr (fördelen är att man sällan glömmer någonting:). Men som sagt försök få tag på en äventyrsmodul så det blir bra från början.

Hasse

Hero
förslag.

1. RP har blivit bestulna, äventyret går ut på att få tillbaka det som stulits. Alternativt kan det vara någon RPs familjeklenod eller något som blivit stulet.

2. RP kommer till en stad där en flera mindre äventyr ske. ex. Belöning utfäst på att finna en mördare. Butiksägare har problem med beskyddarverksamhet och vill ha hjälp. Staden "ledning" vill ha hjälp att med fånga ett "monster" i stadens kloaker. Privatperson eller organisation vill ha hjälp med hitta eller hämta åter något som de vill ha eller tillhör dem. RP blir anklagade för att vara brottslingar, måste bevisa sin oskuld.

3. RP kommer till en by/gård, nattetid väcks de av hemska ljud och att något okänd som stryker omkring kring stället.

4. RP kommer till en by/gård som härjas av en mystisk sjukdom alternativt en förbannelse som gör att stället lever i stort armod.

Andra idéer är att de hittar en ruin eller grotta som de kan utforska. De har hört olika myter och sagor om mäktiga föremål och bestämmer sig för att finna dessa.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd

Rickard

Urverk speldesign
Håller med <B>Björn den gode</B>. Safta på rejält. Äventyrsmodulerna han pratar om kan vara svåra att hitta men på Sveroks sidor så finns det långa kampanjer.

Varför stora äventyr? Jo, då fortsätter spelarna att spela vidare för att se hur det går. Man singlar agnarna från vetet för de som inte tycker det är kul skiter i att fortsätta spela.

/[color:green]Han</font color=green> som körde en egen stor kampanj när han var SL första ggn (men varit spelare flera år innan)

G

Guest

Guest
sök efter dod +äventyr eller ngt på ngn bra sökmotor så lär du få många svar...

//[Zed]
'rage the enemies...'

SoC

Veteran
Re: Kolla sverok !

Har redan spelat dom på sverok.

SoC

If there`s shuch thing as to much power i havent discoverd it yet.
Dark Ritual.

Rufus

Veteran
Fansin

Har du provat fansin?

Det kan vara en utmärkt källa för kortare äventyr, men då måste du ju i och för sig köpa dessa fansin. Vissa är dock gratis och kan laddas ner från nätet, kolla här på rollspel.nu så hittar du säkert länkar till flera stycken fansin.

/Rufus

Rickard

Urverk speldesign

"<EM>Har redan spelat dom på sverok.</EM>"
ALLIHOP!? Då borde du väl var mogen att skriva egna äventyr. Sök annars på Dungeons & Dragons så får du lite äventyr till det RPG:t. De flesta jag hittat har dock aldrig passat min värld riktigt.

/[color:green]Han</font color=green> som tycker de flesta äventyren på Sveroks hemsida är under medel

Hasse

Hero

Jag tror han menar att han spelat alla äventyr till DoD6.

Hasse

Pink Floyd

Hasse

Hero
Ett till

Varför inte spinna vidare på det äventyrsförslag som heter Värdshuset och finns i senaste nummret av Codex.

Hasse

Pink Floyd