God45
#PrayersForBahakan
Kan det bli bra? Eller kommer det vara full parodi?: https://www.kickstarter.com/project...l-AMvz-G4dQ_GrmgVC_G5qeteB-WF5gvV-TpnVxh2IwL0
Jag hoppas på en grundlig genomgång här på forumet!Hade helt missat detta spel – blev köp direkt på DriveThru!
Hemma på Hisingen Island däremot...Vill dock påpeka att Island har ca 2 mord/år. Vilket innebär att det är 0 mord vissa år. Bara så ni vet.
Roland Hassel goes Martin Beck? Skurkarna är oftast några med kopplingar (läs: småproggig samhällskritik) till landets finanselit eller så är det någon gammal förträngd kärleksaffär (en mer borgerlig trop) som är orsaken till mordet.Om man lägger till alla svenska kriminalserier och romaner, vad blir medlet då?
Läste någonstans att den filmen är en inspirationskälla för spelet.I övrigt får jag ungefär samma märkliga känsla som när jag såg den amerikanska kalkonfilmen The Girl with the Dragon Tatto som utspelade i en märklig version av Sweden.
Ja, den nämns i Kickstarter-videon också. Vad jag förstår är detta fiktiva Sweden befolkat av märkliga och mystiska människor som bor i arktiska småstäder. Vill minnas att det fanns någon stad i The Girl with the Dragon Tattoo som hette Vederstad. Det såg ut att vara mycket kallt där.Läste någonstans att den filmen är en inspirationskälla för spelet.
Jag har varit i Väderstad många gånger. Hållt kurs på Väderstadverken. Men bara på sommaren. Då var det inte alls särskilt kallt. Men det är väldigt trevligt, och deras lilla konditori är berömt i hela trakten!Vill minnas att det fanns någon stad i The Girl with the Dragon Tattoo som hette Vederstad. Det såg ut att vara mycket kallt där.
Jag önskar, nej kräver, en utförlig recension av spelet på WRNU när det kommer!Jahapp.. köpdjävulen slog klorna i mig igen...
Fast spelet har ju redan kommit ?Jag önskar, nej kräver, en utförlig recension av spelet på WRNU när det kommer!