Nekromanti Amerikanskt öl

Storuggla

Champion
Etepete said:
Som om man kan säga nej till maoistisk standardlager. Drickes i overall.

Var är det du bor?
Av att döma av texten i bilden är det en kimilsungistsik bärs, inte maoistsisk. Och av urlen också. Och då är den självklart bäst av alla öl och bryggdes efter instruktioner av den Store eller Käre ledaren.

Storuggla, also nuts

chrull

Stockholm Kartell
Ulfgeir said:
Lu-kaazh said:
Vitulv said:
Jag älskar amerikansk öl. Både de blaskiga varianterna (it's Miller time, baby!) och betydligt smakrikare varianter som t.ex. Brooklyn Lager (som är ett exempel på att det inte bara är mikrobryggerier som kan göra god, amerikansk öl).
jag håller med,
det finns utmärkta amerikanska öler
jodå, men Budweiser är inte ett av dem IMO.

/Ulfgeir
Efter en lång middag och diskussion med Budweisers mästerbryggare så har jag en viss respekt för just Bud. Filosofin bakom är ju att göra en öl som "alla" kan dricka, och som du dessutom kan dricka 6 av i rad utan större problem. Den ska dessutom ha en ren och frisk smak och känsla, samt smaka exakt lika varje gång den bryggs.

Det är dessutom betydligt svårare att få något smaka bra när det är så nära vatten i smaken. Många mikrobrygder med extrem beska kan komma undan med rätt mycket dålig smak som de sen bara kan dölja genom att slänga i mer humle, den genvägen kan du aldrig ta när du försöker brygga något som Budweiser.

Ulfgeir

Swashbuckler
chrull said:
Efter en lång middag och diskussion med Budweisers mästerbryggare så har jag en viss respekt för just Bud. Filosofin bakom är ju att göra en öl som "alla" kan dricka, och som du dessutom kan dricka 6 av i rad utan större problem. Den ska dessutom ha en ren och frisk smak och känsla, samt smaka exakt lika varje gång den bryggs.

Det är dessutom betydligt svårare att få något smaka bra när det är så nära vatten i smaken. Många mikrobrygder med extrem beska kan komma undan med rätt mycket dålig smak som de sen bara kan dölja genom att slänga i mer humle, den genvägen kan du aldrig ta när du försöker brygga något som Budweiser.
Det är sant. Nu är jag ju inte vidareförtjust i allt för mycket beska heller, så att bara slänga i humle funkar inte på mig. Så jag skippar till exempel Indian Pale Ales av den anledningen.