Nekromanti Amir Ezra - Fanart 2.0

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Okej den där förra Amir Ezra var inte så snygg, så här är en till. Amir Ezra är skriven av Ymir, fortfarande, och mer stuff finns, också det fortfarande, på deviantart.

Givetvis så blev jag lat efter halva den här bilden och än värre - blev less. Så varsågod, här får ni en half-assed photoshopkladd färdigställd med artificiella texturer och fula tygmönster. Men han har i alla fall fortfarande rosa ögon!

Attachments

Möller

Hubert Hortlax
Förklara för mig varför denhär är snyggare än den förra. Jag kan inte se det.

Denhär, 2.0an är bra, eller jag gissar iallafall att den är bra i en högre upplösning. Men detaljrikedommen i kläderna från den förra är nästan borta. Man skymtar den, men riktigt så mycket mer är det inte. Även svärdet har försämrats, och är inte lika tydligt ett svärd. Vakenheten i 1.0an (ansiktet vänt mot oss) ger ett "mäktigare" intryck än nya varianten.

Nåja, smak är olika. Ta inte allt för allvarligt på min kritik.

Ymir

Liten kantbaron
Grejen med den här bilden är att den har ett öööööverlägset perspektiv, och en mycket naturligare pose. På skisstadiet var det solklart att den här verren var totalt överlägset den andra, men måhända gick lite av det förlorat i den, som Xhakhal erkänner, slarviga färgläggningen, det är sant.

Sedan så ska liksom Amir Ezra inte se mäktig så mycket som avslappnad och creepy ut.

- Ymir, förklarar

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Jag har svårt att se någonting som kritik om människan som kommenterar inte läser bildtexten.

Eller är 'half-assed photoshopkladd' och 'less' inte ord du tycker värda att lägga märke till? :gremwink:

Fahnen_UBBT

Veteran
Det största, och enda, felet på bilden är ju den uppenbara bristen på bröst. All annan kritik är fel! Jag tycker den här bilden stinker hycklande moralism och är något slags personligt påhopp på mig. Jag kräver för det första mer bröst och för det andra en personlig ursäkt. Man kan inte bara måla bilder utan bröst sådär, folk kan bli ledsna. Varför vill du såra mig? Allt på bilden är dåligt.

Fahnen_UBBT

Veteran
Okej jag förlåter dig <3
Men faktum kvarstår: bilden hade blivit bättre med bröst. Jag förstår inte hur du kan kalla den här bilden surrealistisk, den ser synnerligen realistisk ut.

Möller

Hubert Hortlax
Oj! Ledsen, hur kunde jag missa det!

Tja, det kastar ju nytt ljus över det hela.

Jag tar tillbaka allt jag sagt och nöjer mig med:

Jag tycker att förra bildens pose är bättre. Tycker den aristokratiska ställningen är coolare, men det är ju en smaksak.

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Okej. Jag tycker bättre om den här posen, dels för att det är ett mer intressant perspektiv, men också för att den passar karaktären bättre (att du inte läst -karaktärsbeskrivningen- tänker jag inte klandra dig för, den är en livstid lång och dessutom inte särskilt relevant i sammanhanget :)), så det är som sagt en smaksak.