Nekromanti Ammunition

Azdeus

Veteran
Jag köpte rätt nyligen Offensiv och scannade snabbt igenom boken för att komma till ny ammunition. Jag hade hoppats på att det skulle finnas lite mer ny ammunition speciellt min högt älskade .30-06 som jag saknar hejdlöst mycket. Dessutom sörjde jag avsaknaden av .338 Lapua Magnum. Jag undrar ifall det finns några som har lite tips om hur jag skulle kunna "skapa" den här ammunitionen, typ lite stats och så.

Magnus L

Hero
Det borde väl vara ganska lätt, ta närmsta kaliber och addera eller subtrahera 2 till det värdet beroende på om den är grövre eller mindre.

Om jag inte minns fel så är väl .30-06 en utpräglad jaktammunition och det är väl inte så ofta man springer runt med renodlade jagktgevär i N2, eller?/images/icons/smile.gif

Krellh

Warrior
Om jag inte minns fel så är väl .30-06 en utpräglad jaktammunition och det är väl inte så ofta man springer runt med renodlade jagktgevär i N2, eller?

Fast .600 finns ju med i Offensiv, och den används ju uteslutande till jakt. Om man sen betänker att den är mycket ovanlig idag, vad bör den då inte vara i N2?

Vad det sen gäller saknade kalibrar i största allmänhet så skulle jag gärna vilja se den gamla hederliga 6,5'an! .375 H&H vore ju inte helt tråkigt det heller, eller kanske .222... /images/icons/smile.gif

Häromdagen fingrade jag förresten på en annan bössa som jag skulle vilja se i N2 - nämligen en kort bygelrepeter i kalibern .45x70. Jävlar i min lilla låda, den ammon påminde mer om kaffetermosar än något annat! Dessvärre hann jag aldrig provskjuta den, men den ska tydligen sparka nåt djävulskt./images/icons/smile.gif

/Tobbelobbe - tycker om saker som smäller

Pendragon

Swashbuckler
Jag har slängt ihop ett par nya kalibrar till den samlade "klassiska vapen"-tabellen som skulle hamnat på NoGo innan kraschen, (Ripperdoc: Jag har för mig att jag skickat den till dig men släng mig en påminnelse över ICQ om du inte fått den) men jag har inte kollat dem mot Offensiv. Förekommer de i Offensiv så får ju mina "inofficiella" siffror rätta sig. Om jag minns rätt så var det kalibrarna 7,62mm Tokarev, 9mm Makarov samt 40mm granater (och givetvis en liten kasse därimellan som jag inte kommer ihåg på rak arm, sitter på jobb just nu).
Nåja poängen är att jag finner ett litet perverst nöje i att spika ihop vapentabeller så vill ni ha fler vapen och kalibrar skapade så kan jag nog stå till tjänst med det... /images/icons/blush.gif

/Joel

Azdeus

Veteran
Om jag inte minns fel så är väl .30-06 en utpräglad jaktammunition och det är väl inte så ofta man springer runt med renodlade jagktgevär i N2, eller?

Jag anser att jaktvapen är det lättaste att få tag på och .30-06 är en rätt vanlig kaliber i staterna och Canada om jag inte minns fel. Speciellt om man jämför med .50 Match ammunitionen :gremsmile:. Dessutom tycker jag inte om att mina spelare springer omkring med automatkarbiner eller .50 Match krypskyttegevär. Och dessutom har dom ingen som helst respekt för hur pricksäkra jaktgevär kan vara när man gör rätt.
Det är inte ovanligt alls med slp´s med MP5or med 9 mm Parabellum. Däremot så har ingen utav dom använt eller stött på någon med ett jaktgevär (I Neotech). Det är ingen större konst att hitta ett CWS M50 och passa det med kulan. Däremot så blir det lite jobbigare om man använder en så vanlig ammunition.

Azdeus

Veteran
Häromdagen fingrade jag förresten på en annan bössa som jag skulle vilja se i N2 - nämligen en kort bygelrepeter i kalibern .45x70.

You, lucky bastard! DET hade varit någonting det!
Jag har fått "leka" lite med 6,5 mm Mauser, men det är inte ens tillnämelsevsi lika trevligt som min, numer tyvär avlidna (Den enda personen jag har känt som har varit mer intresserad av skjutvapen än vad jag, och som kunde BETYDLIGT mer), vän lät mig skjuta med sin 9,3a.

Jag blev lite bestört faktiskt första gången jag kikade igenom Neotech 2 och inte fann någonting annat än militär gevärsammunition, förutom .300 WM. Jag hade trott att man förvisso skulle kunna få tag på AK´s och liknande men att det skulle vara mycket mer civila vapen.

Ett vapen som jag saknar ohyggligt mycket är Ruger Ranch Rifle Mini-14, jag har sett en bild på en man i Offensiv (Vid bågarna och armborsten, tror jag) han står och skjuter mot fyra stycken måltavlor. Den har sån lätt rekyl att man knappt kan missa. Det var en grupp med bankrånare, om jag inte minns fel, i södra delarna av USA som fastnade inne i banken, när snuten stormade stället så var det ett flertal poliser som stupade. Den bankrånaren som sköt och dödade flest poliser var beväpnad med just ett Mini-14. Det var rätt "bra" reklam för Ruger, men kanske inte "moraliskt riktig".

Azdeus

Veteran
Om du skulle fixa en Ruger Mini-14, M-14 (Föregångaren till Colt M-16), H&K OICW, FN FAL, IMI GALIL, Colt M-4/Commando och lite annat smått och gott åt mej skulle jag bli totalt åt h-vete överlycklig! Det är det geväret som jag längtat efter att få skjuta med hela mitt liv. Då kan jag dessutom få ha det som spelare dom få gånger jag får vara det. Jag har skjutit med en hel del men det förbannade jvla geväret har slunkit mellan figrarna på mig varenda jevla gång!

O.J

Veteran
Korta svar

Jaktkalibern .222 har ska ha samma värden som 5.45 Block, den verkliga skillnaden ligger i att man har olika tändhattar. 5.45:an har en randhylsa vilket .222:er inte har.

Det är bara att kolla på datan och justera som man vill.
FN FAL
Caliber : 7,62mm NATO (7.62x51)
Action: Gas operated, tilting breechblock, select-fire or semi-auto only
Lenght: 1100mm
Barrel lenght: 533mm
Weight loaded: 5,06kg
Magazine capacity: 20 rds
rate of fire: 650-700 rds/min

H&K G3
Caliber: 7.62mm NATO (.308 win)
Action: Roller-delayed blowback
Weigth: 4.5kg
Overall length: 1023mm
Barrel length: 450mm
Muzzle velocity: 800m/s
Muzzle energy: 3975J
Magazine capacity: 20rds
rate of fire: 500-650 rpm

IMI Galil
Caliber: 5.56 NATO (.223rem)
Action: Gas operated, rotating bolt
Overall length: 970mm
Barrel length: 460mm
Weigth: 3.90kg
Magazine capacity: 35 rds
rate of fire: 700 rpm

Bofors AK5
Ak 5 (FNC 80, CGA5)
Kaliber: 5,56 mm (.223 Rem)
Vikt: (Med 1 st Mag.): 4,5 kg, Ak5B: 5,4kg
Längd: 1010 mm / 750 mm
Magasin: 30 ptr/mag
V0: 930m/s
DMAX: 3000 m
Eldhast: Gasläge1: 650 skott/min Gasläge 2: 700 skott /min
Tillbehör: Kikarsikte, Granattillsats, Mörkersikte, 90 skottsmagasin från MWG, handskydd med lamphållare och Ljuddämpare (ej i FM mig veterligen)
Antal: ca 190 000 + ca 5200 (Ak 5B)
Abtagen i FM: 1985
Pris: ca 4000 kr/st ("AFSE" prislista)
Tillverkare: Fabrique Nationale, Liege Belgien, Bofors Carl Gustaf AB

Tips på sidor: www.soldf.com ,
http://world.guns.ru/main-e.htm

O.J

Veteran
Skillnaden på 30-06 och .308 är att 30-06 har en 4mm längre hylsa vilket ger mer plats till krut vad du gör med detta är upp till gid själv vad du tycker är rimligt.

Azdeus

Veteran
Re: Bössor...

Jag tackar så väldans mycket för dessa textfiler. Jag finner dom mycket tillfredsställande ;))

Jag har varit väldigt uptagen i helgen det kan vara väldigt medryckande att springa omkring i skogen med en paintballbössa och färga sina kompisars masker röda.

Pendragon

Swashbuckler
Re: Har du någon fil med kalibrar? (NT)

Sist i textfilen jag bifogade om jag inte missminner mig. Neogames kan iofs ha hunnit före med några av dem i Offensiv.

Pendragon

Swashbuckler
Re: Har du någon fil med kalibrar? (NT)

Nej tusan det har du rätt i, det ska vara en separat fil. Kommer att åtgärda det när jag kommer hem ikväll.