Nekromanti [Anatman] Rock vs. Boulder

Genesis

Ni dés ni maître
Första speltestet av den helt nya revampade versionen av Anatman idag. Jag är skitnöjd! Äntligen drar det här spelet åt det håll jag vill. Anatman utspelar sig i en nära framtid där mobiltelefonen flyttat in i skallen och man kan hacka folks sinnen. Ståryn i korthet:

Det hela utspelar sig i en nära framtid i Sidney. The Boulder (spelad av mig) är en jättelik MMA-kämpe. Han är ny på scenen men har vunnit alla sina matcher, ofta genom knock-out i första ronden. Han är förälskad i sin barndomsvän Jenna Xiu (spelad av Kim) som är programmerare och en av hjärnorna bakom BrainWeb, framtidens Facebook. The Boulders manager är hans far Phil, som har ett järngrepp om Boulder och utnyttjade honom sexuellt som barn. Jenna är förföljd av en enveten journalist som heter George (spelad av Jesper/Klon). George kommer att visa sig vara en hemlig identitet. Egentligen är han Harry Black, en brottsling konverterad till CIA-agent à la Nikita. Han jobbar tillsammans med Corgy "Rock-out", an annan MMA-kämpe som ska möta Boulder om några dagar.

Jag kan inte dra hela den komplicerade historien, men i slutet av sessionen har Jenna extraherat Harry ur George och laddat över honom i en utbytesstudent vid namn Koh, för att förhöra honom. Harry rymmer dock och Jesper har nu två rollpersoner, eller en rollperson uppdelad i två olika kroppar. Dels CIA-agenten Harry och dels journalisten George, båda delar av samma medvetande, utan att de känner till varandra. Boulder, i sin tur, har fått sin kärlek till Jenna, och av misstag även minnet av att ha blivit sexuellt utnyttjad, extraherat ur honom. Dessa finns nu i en datafil hos hans far. Det har gjort Boulder väldigt fokuserad på matchen, vilket var vad Phil ville, men samtidigt har Boulder slutat frukta sin far och börjar säga ifrån. Samtidigt vet vi inte riktigt vad Harry och Corgy har för sig. Eventuellt har de numera gått "rogue", men Harry minns inte det, och sitter nu i ett av CIA:s safehouses. George har en videofil av hur Phil anlitar någon för att extrahera Boulders kärlek till Jenna och han tänker publicera den. Dessutom sitter han på en fil som kan få vem som helt att tappa förmågan att slåss. Och matchen är imorgon.

---

Systemet fungerade utmärkt, med vissa osäkerheter som snabbt reddes ut. Jag är nöjd med hur friktionsfritt konfliktsystemet fungerar och hur det hjälper till att dra in ickenärvarande spelare i scenen. Vi kom inte riktigt igång med hjärnhackingen förrän mot slutet, men då brakade det igång och jag fick slutligen till den där uppluckringen av identitet som är något av ett designmål för Anatman. När vi satt där och försökte komma på vem som egentligen var Jespers rollperson kände jag "Yes! Det här är vad jag vill ska hända när man spelar det här spelet!".

kloptok

Pensionerad astrolog
Det låter ascoolt och förvirrande på samma gång! Kanske är fel tråd för det, men hur funkar systemet? Vad händer regelmässigt om man t.ex. försöker hacka någon? Är det SL-löst (roterande SL?) eller hur ser upplägget ut?