Nekromanti [Anatman] Rollformulär

Genesis

Ni dés ni maître
Anatman är mitt rollspel om identitet i en framtid där hjärnan kan hackas och modifieras. Jag har gjort om hela spelet ännu en gång och har nu ett system som jag tror fungerar, trots att jag inte speltestat det! Jag har gjort ett rollformulär att använda i det första speltestet. Ge mig feedback! Ser det bra ut?

Jag är inte helt nöjd med placeringen av kön i botten av formuläret. Det var först på slutet jag insåg att jag måste ha rutor för biologiskt och upplevt kön, eftersom könsidentiteten i spelet är än mer flytande än i verkliga livet och kan bli en central del i spel. Jag plockade bort loggan som tidigare satt där och nu har jag ingenstans att sätta den, men jag tror inte att det är så obligatoriskt med en logga på rollformuläret.

Formuläret är betydligt större än det behöver vara med tanke på hur lite information det egentligen innehåller, och jag kommer antagligen att göra en mindre version som ryms på ett A5.

Nåväl, nog från mig. Ser formuläret snyggt ut? Vilka vibbar ger det?

Attachments

Mogger

Hipsteranka
Snyggt! Nu åker jag till Kina men framåt våren är jag lätt med på speltest!

Formuläret får mig tänka på totalitär retrofuturism, lite 1984 typ.

Genesis

Ni dés ni maître
Måns;n77700 said:
Snyggt! Nu åker jag till Kina men framåt våren är jag lätt med på speltest!
Sweet! Jag hoppas få något lir på GothCon, men mer speltest efter det, i april.

Formuläret får mig tänka på totalitär retrofuturism, lite 1984 typ.
Det är inte helt fel associationer. Settingen inbegriper en hel del mind control, så 1984 är helt rätt. Sedan är det lite postapokalyps, men jag vill inte trycka för mycket på det, för jag är inte intresserad av att dra det åt varken Mutant- eller Mad Max-hållet. Känslan ska ligga närmare cyberpunk är traditionell efter katastrofen.