Röra sig i det kollektiva undermedvetna? Vad menar du O resande lärde? Andeplanet?...Åhh, du menar Det är en plats där förfaders andarna strövar bland naturens alla totem. Jag förstår inte vad era medier pratar om, min kunskap om den platsen kommer från de före mig och mina resor där. De är av intet värde för dig, lika som den kunskap du erhållit från mediet är för mig. Det är värdelöst, det blir inget byte...
"Hur mycket vet man om andeplanet?"
Läs Kathrine Kerrs Deverry serie och hämta inspiration samt se ovan
"Vilka varelser finns det där?"
gudar, avatarer, totems, tirakernas hjälpandar, spöken, starka andar, borttynande själar, schamaner, ulvar, medier.
"Hur farliga är dem, och hur farligt är det generellt att vistas där?"
Beror på, demoner finns i en mängd ranger, schamaner är direkt livsfarliga om de kan något... de är precis som med mänskliga fiender, en demon kan vara lika farlig som en bonde, rövare eller riddare.
"Kan man som Schaman bli attackerad av demoner på andeplanet?"
Ja
"Hur är attributen och slagsvårigheterna då?"
Står i kapitlet schamanism, ungefärligt sagt så slår man Ob3t6 mot PSY och den med bäst differnas har fördrivit den andre ett avstånd (Från kroppen till nära på andeplanet, från nära på andeplanet till långt bort o.s.v.) När själen är ur kroppen kan man ta över den.
"Vilka färdigheter kan användas där? "
De schamanistiska färdigheterna samt Övertala och Besvärjelse i samband med Alstra Psykotropi.
Om du vill kan jag dra till med mer mumbo jumbo om andeplanet, för att brodera ut det mer.
_öRn