Krille
Super Moderator
BraidsMamma sade en grej här, som var definitivt värt att prata vidare om, men eftersom det är off topic där så tar jag det här istället:
Exempelvis så framgår det rätt tydligt i Authentic Thaumaturgy att författaren Isaac Bonewitz inte är särskilt förtjust i den kristna andevärlden (dvs den som innehåller Gud och änglar) och framförallt inte dess kyrkas monopol på tillgång till andevärldar.
Den andevärld som han tror på anser han själv inte vara ond, på samma sätt som gravitationen inte heller är ond. Den kan komma att göra ont om man inte tar hänsyn till den, men på det stora hela är den rätt trevlig.
Jag är inte heller helt skeptisk till att det kan finnas en andevärld. Däremot är jag jefligt osäker på vilken av dem som är "rätt" eller om någon av dem är "ond".Jag antar att jag skulle kunna utveckla mitt resonemeng vidare men det förefaller ju meningslöst med tanke på att jag förmodligen är en av de få på på forumen som faktiskt inte är helöt skeptisk till att det kan finnas en andrvärd med onda demoner (därmed inte sagt att jag tror på allt det där utan vidare...)
Exempelvis så framgår det rätt tydligt i Authentic Thaumaturgy att författaren Isaac Bonewitz inte är särskilt förtjust i den kristna andevärlden (dvs den som innehåller Gud och änglar) och framförallt inte dess kyrkas monopol på tillgång till andevärldar.
Den andevärld som han tror på anser han själv inte vara ond, på samma sätt som gravitationen inte heller är ond. Den kan komma att göra ont om man inte tar hänsyn till den, men på det stora hela är den rätt trevlig.