Nekromanti Andra läbbigheter för den nära framtiden

Krille

Super Moderator
Jag hade funderingar på ett under-katastrofen-spel under namnet IS som byggde på att en avstannad golfström hade kickat igång en ny istid. Men jag kommer aldrig få tid att göra det, och min fräcka idé till framsidesbild sabbades av Al-Qaida.

Krille

Super Moderator
"Du kan väl isbelägga Empire State Building istället, och låta en isbjörn trona på dess topp."

*fniss*

Fast det var över huvud taget inte något sådant jag tänkt mig, utan Manhattan från sydväst, med en schysst trekilometers glaciär precis norr om ön, hela skylinen insnöad och med ena tvillingskrapan lutad mot den andra.

Jag vet att det inte borde funka rent strukturellt, men det skiter jag i. :gremgrin:

Bastardo

Swordsman
Men du kanske har tur

Hörde nämligen att Donald Trump har sågat idén om konstruktionen av ett Freedom Tower på ground zero och har istället förespråkat att WTC ska byggas upp igen - Starkare, säkrare och högre än dess föregångare.

Ponera att detta förverkligas (du kanske iofs får vänta några år innan något besked kommer) men isåfall skulle det verkligen kunna bli en häftig inledning till ditt rollspel > Något om att frihetens triumf - segern över terrorismen - lett den fria världen in i ännu en katastrof - som man inte kan bekämpa??

:zeppelinare: