Nekromanti Andra matätartävlingar

Barwut

Veteran
Är det ngn annan som varit med på matätartävlingar eller dylikt..

För ngt år sedan hade jag och min kompis en glassätartävling...
16 stora kulorglass (var) på Lejonet och björnen i Malmö..
Sen sa vi att det var lika...ingen var villig att ge sig...
men räkna 1,5 dl glass per kula..
ca 2, 5l glass...urk...

Jävlar vad skakig man blir av så mycket socker och kallt... :gremlaugh:
men det är ett bra minne...

Kram Barwut
(Mia-Marie

Johan K

Gammal & dryg
Well, tävling & tävling.
Jag & min kusin fick för oss att vi var hungriga, mycket hungriga, så vi käkade 16 styck tacco-skal med extra allt... Mätt & lyck blev man på det iaf.

Marukusu

Hero
På grundskolan hade vi alltid pankaksätartävlingar på torsdagarna. Personligt rekord var antingen nio eller elva, och skolrekordet ryktades om att vara upp emot 20 tror jag även om mitt minne sviker mig brutalt på den punkten.
Värt att notera är också att ingen elev enligt matkärringarna inte fick ta mer än tre pankakor/lunch... pueril olydnad ftw.

Annars har det mest rört sig om dryckestävlingar vad jag vet. På ett lan skulle det drickas så mycket kaffe som möjligt och den natten blev det inget sova av kan jag avslöja.

Genesis

Ni dés ni maître
Värt att notera är också att ingen elev enligt matkärringarna inte fick ta mer än tre pankakor/lunch
Så ... alla fick ta mer än tre stycken?

//Genesis kunde inte låta bli.

Foggmock

Myrmidon
Jag har ätit 12 normalstora (lite mindre än min knutna näve) kroppkakor än gång. Har man inte ätit kroppkakor eller palt kan man inte relatera till hur sjukt mycket det är. Sköljdes ned med cirka en liter mjölk också.

Flurtis

Hero
På Fårö på Gotland har dom Kroppkake Open! Här samlas giganterna. Min kusin brukar delta och slåss alltid bland dom tre bästa. Det brukar röra sig om 15-22 kroppkakor bland tätten, men så brukar dom förbereda sig rejält.

//Flurtis som också gillar kroppkakor

magoo

Hero
På ett elevhem jag bodde på under gymnasietiden hölls det ständiga tävlingar. En var vem som kunde samla ihop mest kvällsfika-poäng, där en rågad tallrik fil med flingor gav 8 poäng, en mjukmacka med pålägg 3 poäng, en skorpa och ett glas saft en poäng vardera. Segraren fick ihop över 60 poäng men jag vet inte om han blev en lyckligare människa för det...

Jag är pytteliten i maten men jag käkade i alla fall upp ett Melittafilter snabbast på nämnda elevhem. Små tuggor och mycket saliv.

Krille

Super Moderator
Matgörartävling

En gång i den grå forntiden jobbade jag på McDonalds och stekte hamburgare. Ett återkommande tidsfördriv var att tävla i Big Mac. Inte att äta, utan att göra.

Vid en av dessa tävlingar så råkade det hamna så att det var Gothia Cup. Det innebär miljarder snorungar från hela världen som allihop ska in på McDonalds samtidigt när de inte spelar fotboll. Det var dessutom skogsbrand utanför Göteborg, och Göteborgs och Bohusläns samlade brandkårer blev hungriga och ville ha föda. Hos just oss.

Resultatet var att två fulla stekgrillar (av tre) dedikerades åt enbart Big Mac. Till och med fisk- och kycklingfritöserna fick snos till att göra pommes. Målet, 100 brickor Big Mac, nåddes på dryga tio minuter, och vi fortsatte sådär i en halvtimme. Det innebär att det färdigställdes och såldes en Big Mac&Co per sekund under den tiden, och hade vi haft mer kök, mer personal och fler kassor så hade vi lätt haft ännu högre takt.

MrG

Swashbuckler
Några jag kände i Linköping körde en Cheesburger challange på McDonalds. Enkla regler, allt på burgaren skulle ätas, endast hel burgare godkändes, och man skulle behålla maten. De pratade mycket om att de skulle göra om det och tror att de låg kring tvåsiffrigt antal den enda gång som de gjorde det...

Och så har vi ju tävlingen i GothKorv...

-Gunnar (njuter hellre än tävlar med mat)

Pilzefrau

hon/henne
Re: Matgörartävling

Den matten hänger jag inte riktigt med på. Menar du att 100 st/10 minuter = 1 st/1 sekund? Eller att ni efter att ha gjort 100 st fortsatte i en halvtimme med ännu högre takt (1/s)?

Bjorn

Hero
Re: Matgörartävling

För den som inte jobbat på McDonnalds så är en "bricka" i det här fallet ett slags rektangularät stålfat som man lägger burgarna på för att kunna dressa flera samtidigt. I fallet för Big Mac sex åt gången.

/Bjorn

Johan K

Gammal & dryg
Och så har vi ju tävlingen i GothKorv...
Humm, just det ja..
Denna tävling i korvathon kanske man skulle ta & deltaga i. Dock så misstänker jag at man kommer att må nuu värre i mage om man ställer upp i det hela.
Jag menar, konventsmage är ju illa nog..