Häromdagen såg jag lite reklam för en halvskabbig sf-serie av Gene Rodenberry med Kevin "Herkules" Sorbo i huvudrollen. Den var kanadensisk och hette "Andromeda". Vad är det här för något och vad är Rodenberrys del i det hela?
Jag har sett alla avsnitt som hittills sänts, det vill säga tre säsonger. Även om serien är lite Star Trek-plastig så har den en viss charm, speciellt efter halva andra säsongen.Häromdagen såg jag lite reklam för en halvskabbig sf-serie av Gene Rodenberry med Kevin "Herkules" Sorbo i huvudrollen. Den var kanadensisk och hette "Andromeda". Vad är det här för något och vad är Rodenberrys del i det hela?
OK, här kommer en spoiler: någonstans i andra säsongen får hon guldfärgad hud, blir av med svansen och blir lite tuffare.Trance Gemini, en typisk snäll men ack så mystisk tonårsflicka med lila hud och en svans...
Japp, håller med. Ta den inte på för stort allvar och se den på kul så är den bra. Den kan inte mäta sig med giganter som Farscape, B5, Jeremiah och Lexx, men den är i klass med EFC (och mycket bättre än EFC's sista säsong!!!) och nästan i klass med Firefly.En serie med Kevin Sorbo i huvdrollen kan inte ta sig själv på allt för stort allvar, men serien funkar IMO bra mycket bätte än all eländig Star Trek-dynga som vi överöses med.
En serie av skaparen till B5, baserad på (fast snarare inspirerad av) tecknade serien med samma namn av Hermann. Just nu väntar jag på att andra säsongen ska börja.Jeremiah?
Earth Final Conflict. På många sätt en upphottad och moderniserad V. Första fyra säsongerna är rätt OK, men inte exceptionella, femte suger. Den är rolig för att tekniken faktiskt utvecklas under seriens gång och samhället påverkas av det.EFC?
Iofs, det är rätt kul när hon ska rapportera hur hon fick Hunt ur fängelset också...Vad gäller Andromeda är ju Trance rätt tuff ibland när så behövs. Som när hon säger åt Harper och skurken från första avsnitten att om inte de lägger ifrån sig vapnena så skulle hon skjuta båda. Och hon skulle komma undan med det för att hon var söt...
Såvitt jag vet så är det minst en säsong till planerad, troligen två eller tre.Är serien nedlagd i nuläget eller spelas det fortfarande in avsnitt?