Nekromanti Andy - en hastig bortgång

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Med tungt hjärta postar jag detta. Fria Ligan har berättat på Facebook att Andy, en av våra uppskattade användare hastigt har gått bort efter en kort tids sjukdom.

Jag träffade Andy blott tre gånger, och alla gånger slogs jag av hans trevliga sätt, hans engagemang i hobbyn och hans vilja att ta sig an en av de svåraste utmaningarna vår hobby har: spridningen till nya spelare.

Vi på rollspel.nu beklagar sorgen för familj och nära vänner.

/Magnus

Inkognito

Swordsman
Oerhört ledsamt att läsa om Anders bortgång. Jag kände inte Anders personligen, träffade honom bara vid ett enstaka tillfälle vid konvent. Ändå har han ju genom sitt engagemang i rollspel och som distributör av dessa faktiskt berikat mitt liv.
Världen blev just lite sämre utan honom..

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Det första mail jag har från Anders är från 2012, då han out of the blue kontaktade mig och ville sälja Urverks alla spel via Lekberg's. Han såg till att det funkade, trots att jag saknar F-skattsedel och annat som seriösa rollspelsföretag har.

Jag har inte kvar mailen där vi diskuterade det, men jag har för mig att det även var han som styrde upp så att andra butiker kunde köpa Null State och fakturera dem... Numera är ju första versionen av Null State ganska så out of print i väntan på den nya versionen, och det såldes aldrig så många den vägen, men...

Jag minns inte riktigt när jag träffade Anders i köttet första gången, men jag anar att det kan ha varit på något Tullcon? Han var trevlig och social och framåt och entusiastisk.

Jag byggde aldrig någon personlig relation till honom, men han fanns där som en grundbult, ett nav, som fick allt annat att fungera. Det märks hur viktig han var när tre av Sveriges större rollspelsproducenter måste skjuta på sina leveranser när han inte längre sitter där som spindeln i nätet. Det är svårt att överblicka hans effekt på hobbyn och jag tror att det hålrum han lämnar efter sig kommer att kännas av mycket länge.

Robert

Warrior
Det är svårt att formulera något passande. Anders lade ofta ut bilder på sig själv och barnen och det är dessa bilder som brunnit sig fast på något sätt. Så jävla tragiskt bara.

Genesis

Ni dés ni maître
Så djävla sorgligt. Jag hade aldrig så mycket kontakt med Andy som rollspelare, men jag vet att han gjort mycket för hobbyn och att han var alldeles för ung för det här. Jag har också tränat kampsport med honom i Karlskoga för en herrans massa år sedan. Han var en fantastisk man.

Lupus Maximus

Tekniker
Väldigt tråkigt att höra. :sad:

Jag hade kontakt med honom för ett par år sedan för att eventuellt rollspela lite, och jag fick ett mycket positivt intryck av honom.

Caligo

Swashbuckler
Så himla tragiskt. Fick tyvärr bara träffa och prata med honom ett par gånger på GothCon (i år och förra året) och slogs av att han verkade väldigt trevlig och entusiastisk. Saknar honom!

Big Marco

Läskig
Jag kommer att sakna honom mycket. Maken till driven, initiativrik, glad, positiv, och genuint trevlig människa som såg möjligheter och som ville nå lösningar är få att finna. Orättvist som fan.

Max Raven

T12-kultist
Jag hade inte heller någon närmre relation till honom, jag har kanske pratat med honom ett par gånger på olika GothCon men inte utöver det, men det är tragiskt att en så pass ung människa i hobbyn dör.

Vila i frid.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Tråkigt att höra. Alltid sorgligt när någon går bort.

Må du vila i frid.

Hunk

Hero
Jag beklagar verkligen sorgen. Framför allt går mina tankar till Anders familj; det som gör det extra tragiskt är att han hade små barn.