Nekromanti Angående Bestiariska djur

Belkor

Veteran
Kommer varelserna i den boken bara kunna användas som "monster" eller ska det gå att spela typ en tomte (Observera TYP!). Med den frågan menar jag: Kommer det att finnas regler för att göra rollpersoner?

Gylf draken

Warrior
Jag såg ditt typ.

Men vill ändå säga att en i min grupp under ett tag faktiskt spelade en tomte, endat med hjälp från
"Monster och Varelser". kankse man skulle önska litte litte mer kultur och hemligheter beskrivigt mend et gick bra endå, han bodde i kapuschongen* på min Nekromantiker robe.

* Har aldrig stavat till det förut, kommer att skratta mig magsjuk om det blev rätt.

VH Jens.L "Tomtar på lofter (luvan)"

MongoMan

Swordsman
Vad menar du med "regler"?
Attributmodifikationer lär man kunna räkna ut om de inte skriver framslagningsmetod som i Monster i Mundana.
Det lär väl stå om kultur och personlighet så det ska nog finnas.

Gylf draken

Warrior
Vad menar du med "regler"?
Kankse han menar:
Beskrivning på "Hur" man best gestaltar en....
Kanske på vad som man får och inte som en..... vad dom tror och tänker som typ skogstroll som inte får föstöra skogen, är det för att de verkligen tycker om träden, eller är det kanske ljudet av yxhugg som stör det så till den milda grad att de bärsärkar över skogshuffarna.
Använd lite fantasi då du läser inläggen, jag vet att det var kor och otydligt men hu behöver väll inte ta i men så "oförstående" ordalag.
Han kan bli rädd..........poikstackarn :gremwink:.

VH Jens.L "Finner din "ton" en smula aggresiv"

Blasphemy

Swashbuckler
Bestialiska folk kommer få betydligt mer information än simpla Monster och det kommer även finnas med information och tipps hur man spelar dem.