Nekromanti Angående filament.

Har några frågor angående filament:

1. Jag undrar vad ett kongelerat filament väger? Om massan är 1 dm3.

2. Om kongelaten väger nånting alls väger då alla filamenten olika?

3. Vi får Teotropiska filament ifrån gudarna, men varifrån får gudarna sina teotropiska filament.

Man Mountainman

Storsvagåret
3. Vi får Teotropiska filament ifrån gudarna, men varifrån får gudarna sina teotropiska filament.

Äh, dom är ju teotropiska varelser, precis som vi är biotropiska, andeväsen är psykotropiska osv. De kan alstra dem från sig själva.

Krille

Super Moderator
" Om massan är 1 dm3. "

Om massan är 1dm<sup>3</sup> så väger filamentet 1dm<sup>3</sup>. Simpelt, eller hur? Nu är ju dm<sup>3</sup> ett mått på volym och inte på massa, men om du nu vill mäta massa med ett volymmått så tänker jag inte hindra dig. Ha så skoj. :gremwink:

"Om kongelaten väger nånting alls väger då alla filamenten olika?"

De väger olika. Det skiljer sig inte enbart från aspekt till aspekt utan även från filament till filament, även om de är inom samma aspekt.

Yvian

Warrior
Min borg i Consaber, på Uriens högland nära Narekh
"3. Vi får Teotropiska filament ifrån gudarna, men varifrån får gudarna sina teotropiska filament."

Enkelt. När en person ber till sin gud, eller utför ett offer till densamma, så får guden ett antal teotropiska filament av det. Det är därför som gudar med många tillbedjare är mäktigare än gudar med mindre tillbedjare.

Helmgast
Ett av mina första inlägg

Nu kunde jag som gurun själv använt funktionen för sök. Men eftersom han själv glömt sitt inlägg så får jag nöja mig med en enkel länkning.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Detaljer

Ska vi vara besserwisser (vilket jag är :gremwink: ) så får faktiskt guden psykotropiskafilament av sina tillbedjare som dom sedan transformerar till teotropi. Det står i religionskapitlet på sidan 244 (tillsammans med den helt malplacerade och ganska fula bilden :gremtongue: ).

/Naug, pekar på detaljerna