Nekromanti Angående Fjäriln Vingad

Insignia

Swashbuckler
Kubb är ju kul, annars. Om någon råkar ha ett. (Och jag vet fortfarande inte om jag kan komma, men jag ska göra mitt bästa.)

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
spel och lekefterlysning

Knekt, kubb... jag ser ingen skillnad. Men det är ett utmärkt spel i rollspelskretsar. Speciellt som jag envisas med att mena att om någon inte lyckas fälla en knekt/kubbe så är denna (knekten alltså) skyddad av magisk aura. :gremsmile:

Sedan har vi ju de magiskt flytande små Ufona.. ja... alltså freesbeeeee.... :gremsmile: Dessa små tingestar har för vana att klippa av mina fingrar, men det är skoj att hålla dem i luften.

En gammal lek vi inte ska glömma är ju att kasta Gris... (gissa vem som har otroligt dåligt bollsinne och som oftast står med Grisens tryne mot nosen?)

Vad jag vill säga är att alla små dumma rörliga sällskapslekar förgjyller tillvaron. Nu har vi ju iofs inte möjlighet att spela krocket... men det finns ju spel utan behov av specifika banor och annat.

TA MED DESSA NI SOM KOMMER!

Själva kan vi stå till tjänst med ett knektspel... bocciat har försvunnit (med lite hjälp av tvåbenta nissar) Ringspelet har rönt samma öde... men det baseras ju ändå på liknande regler som att kasta hästsko... tråkigt nog har vi inte några hästskor att kasta dock...
Hm, eventuellt kommer ett nytt spel att se dagen i familjen... men det får vi se om vi lyckas ha tid och material att bygga färdigt ideen och om den håller....

Alla förslag om spel och lekar mottages som sagt med tacksamhet, även från er som inte kommer...