Nekromanti Angående kvalitén på forumet...

...så tycker jag att den har hållit ovanligt goda mått senaste tiden. Visst finns det undantag men jag tycker mig ha kunnat ta del av många intressanta och i spelets bemärkelse också utvecklande diskussioner.
Tänkte bara nämna det till skillnad från alla inlägg som brukar göras som hävdar det motsatta. Så vad var det jag egentligen ville förmedla? Jo, helt enkelt: "Keep up the good works folks!" :gremgrin:

Ljusetsriddare - som faktiskt tycker vi har ett bra forum (annars hade han ju inte varit här så ofta)

Helmgast
Man ska inte klaga på det som är bra, men heller inte bortse ifrån problemen, med viss insyn i moderatorarbetet så har jag fått veta att det utdelats flertalet varningar och minst ett bannande på den senaste tiden. Till just Eonforumiter.

Men visst, keep up the good work folks, and keep the bad job down! :gremwink:

P|uT0NiUm

Swashbuckler
..."utdelats flertalet varningar"...

Bröstbilden fick ingen varning :gremgrin:. Inte för att jag hemskt gärna vill ha en, men jag hade förväntat mig en :gremsmirk:.

..."minst ett bannande på den senaste tiden. Till just Eonforumiter."

Woot :gremshocked:!? Vem då?

walium

Ganska töntig, faktiskt
"Woot !? Vem då? "

Surfa över till rollspel.nu forumet och läs ClaesFredriks senaste inlägg. Ta sedan en liten titt på hans profil så kan du snabbt konstatera att han har en viss tendens att bli avstängd, knappast oförtjänt heller för den delen.

Ymir

Liten kantbaron
Det gläder mig att du tycker om forumet. Det är sådant som är målet med ens moderatorgärning, trots allt.

- Ymir, alltid tacksam för förslag, kritik, och en hyllningsöl på krogen

Man ska inte klaga på det som är bra, men heller inte bortse ifrån problemen, med viss insyn i moderatorarbetet så har jag fått veta att det utdelats flertalet varningar och minst ett bannande på den senaste tiden. Till just Eonforumiter.
Jag bortser inte från problemen jag tänker bara inte låta någon enskild imbecill förstöra mitt intryck av det annars substansiella materialet som avhandlas här. Skulle jag göra det så har han ju dessutom förmodligen lyckats med sin intention nämligen att förstöra för andra då han förmodligen inte har något annat vettigare för sig.
Jag hade kunnat ge en kortfattat psykologiskt utlåtande om personen i fråga som beter sig så men det vore kort uttryckt att sparka på någon som redan ligger ner...

"What comes around - goes around"

Ehrrm... Brb.... Mhmm... =(... (NT)
Alltså allt du gör kommer tillbaka, varje handling du utför (i det här fallet på forumet) får en konsekvens. Negativa uttalanden, oseriösa inlägg m.m allt sådant får naturligvis en konsekvens eller ett slags bemötande från övriga användare av forumet speciellt sådana som direkt åsyftar på dem.
Med andra ord bär du alltså ett eget ansvar över det bemötande eller den kritik du får. Detta är förståss inte något som gäller uteslutande dig utan givetvis alla här på forumet. Men om du känner dig påhoppad bör du kanske fundera över om det finns någon orsak till det? Det är ju nämligen långt ifrån alla som får det bemötandet här. Är du tillräckligt självmedveten så finner du orsaken eller snarare mönstret du befinner dig i och om du tror dig förtjäna bättre - ändrar du det!
Lycka till med detta!

Ljusetsriddare - som formulerar sig finkänsligt och konstruktivt i övertygelsen att kränkande kritik inte förbättrar utan snarare försämrar...