Nekromanti Angående mäktiga gevär.

Radin

Veteran
Vintergatan - Tellus - Sverige - Skåne - Näsum.
Läste inläggen nedan och har ett annat förslag på mäktigt gevär. I vapenkapitlet så finns det (som jag ser det) endast smakprov på varianter av gevärskalibrar. Egentligen kan man väl få underkalibrig, teflon, helmantlad och alla andra varianter till alla kalibrar, korrekt?

Man köper då en H&K G22 A3 med underkalibrig ammo vilken har PEN 12 och skada Ob4T6+1 och kostar 130 euro för 20 st.
Vapnets mycket långa räckvidd är 600m vilket är jämförbart med prickskyttegevären FWD Enterprise AS-217, Dragunov SVD-16 och FARAM FA 82 Match. Tack vare den underkalibriga ammon så kan man med ett schysst HO-sikte och liggande position skjuta med Ob3T6 på extremt avstånd (1200m).
Tack vare rekyldämpningen så är Rek 0, EAB 13 och Mag är K:2x60 vilket bör vara mer än nog. 120 kulor utan omladdning borde räcka även för den mest kräsne.

Det som dock gör vapnet riktigt farligt är DSS systemet som gör att man kan slänga iväg tre kulor i samma handling på extremt avstånd som träffar i samma område utan ökad svårighet. Allt med Ob3T6.

Det mina vänner är ett farligt vapen. Att man sedan kan kuta in och röja loss eller storma ett hus är bara ännu roligare. Kort sagt ett mycket bra all-round-vapen med robocop-mag (rymmer hur många kulor som helst).

Radin

Bela

Warrior
"Läste inläggen nedan och har ett annat förslag på mäktigt gevär. I vapenkapitlet så finns det (som jag ser det) endast smakprov på varianter av gevärskalibrar. Egentligen kan man väl få underkalibrig, teflon, helmantlad och alla andra varianter till alla kalibrar, korrekt?"

Nej. Det finns många olika ammutionstyper till olika kalibrar, men gummikulor som 15mm AMR är bara löjligt. /images/icons/wink.gif

Bela