Nekromanti Angående pengar.

Nightstalker

Veteran
Jag har börjat uppleva att jag är alldeles för generös både med pengar och mystiska föremål
Så som Draktänder och liknande.

Men vi börjar med pengarna jag kanske inte är så givmild med pengar inget av mina uppdrag
Har någonsin bara varit baserat på pengar fast däremot upplever jag att mina SLP så som
Hantverkare, Botaniker, Magiker, butiksinerhavare och Handelsresande kan köpa spelarnas
I många fall underliga och i vissa fal helt värdelösa saker som tillex Hjort horn för 100 silvermynt. Ett annat exempel som innerfattar underliga föremål var när spelarna ute i skogen träffade en ”STOR” krigare som hade en isdrakes tand att säljas till en av mina spelare
För 100 guld mynt. Spelaren hade 1000 silvermynt men min SLP ville ha guld
Så mina kamrater tog sig tillsammans med mannen in i en större stad och växlade.

Och nu till frågan

1 hur mycket bör olika sorts Hantverkare/Butiksinerhavare ha i sin Kassa?
2 hur mycket är pengar värda jag menar hur vanliga är dom olika mynten?
Jag måste med lite skam säga att mina spelares största betalnings medel är silver
dom har aldrig ens sett ett kopparmynt.
3 Var tandens pris för lågt?

Mouja

Hero
1 hur mycket bör olika sorts Hantverkare/Butiksinerhavare ha i sin Kassa?

Det är beroende på stadens storlek, en hantverkare i en mycket stor stad kan nog nästan tänka sig ha över 900 silver i sin kassa. Men det beror helt enkelt på SL's tolkning av begreppet "pengar"...

2 hur mycket är pengar värda jag menar hur vanliga är dom olika mynten?

Själv hade jag aldrig slängt ut något sådant, men om jag hade gjort det hade jag nog satt liknande pris. Fast mina spelare får aldrig mer än 100 silver per uppdrag, om de inte bestämmer sig för att döda en mycket svag och sjuk drake som nästan är död och har en massa skatter, men vad är oddsen för det.

Än en gång är det SL's tolkning på hur mycket pengar som seglar runt i världen, är det t.ex. så att en bonde tjänar 1 - 5 koppar per dag så lär nog det mesta vara ganska vanligt med koppar i byar och mindre städer. Ex. festmåltid ett silver, inklusive dryck.

3 Var tandens pris för lågt?