Nightstalker
Veteran
Jag har börjat uppleva att jag är alldeles för generös både med pengar och mystiska föremål
Så som Draktänder och liknande.
Men vi börjar med pengarna jag kanske inte är så givmild med pengar inget av mina uppdrag
Har någonsin bara varit baserat på pengar fast däremot upplever jag att mina SLP så som
Hantverkare, Botaniker, Magiker, butiksinerhavare och Handelsresande kan köpa spelarnas
I många fall underliga och i vissa fal helt värdelösa saker som tillex Hjort horn för 100 silvermynt. Ett annat exempel som innerfattar underliga föremål var när spelarna ute i skogen träffade en ”STOR” krigare som hade en isdrakes tand att säljas till en av mina spelare
För 100 guld mynt. Spelaren hade 1000 silvermynt men min SLP ville ha guld
Så mina kamrater tog sig tillsammans med mannen in i en större stad och växlade.
Och nu till frågan
1 hur mycket bör olika sorts Hantverkare/Butiksinerhavare ha i sin Kassa?
2 hur mycket är pengar värda jag menar hur vanliga är dom olika mynten?
Jag måste med lite skam säga att mina spelares största betalnings medel är silver
dom har aldrig ens sett ett kopparmynt.
3 Var tandens pris för lågt?
Så som Draktänder och liknande.
Men vi börjar med pengarna jag kanske inte är så givmild med pengar inget av mina uppdrag
Har någonsin bara varit baserat på pengar fast däremot upplever jag att mina SLP så som
Hantverkare, Botaniker, Magiker, butiksinerhavare och Handelsresande kan köpa spelarnas
I många fall underliga och i vissa fal helt värdelösa saker som tillex Hjort horn för 100 silvermynt. Ett annat exempel som innerfattar underliga föremål var när spelarna ute i skogen träffade en ”STOR” krigare som hade en isdrakes tand att säljas till en av mina spelare
För 100 guld mynt. Spelaren hade 1000 silvermynt men min SLP ville ha guld
Så mina kamrater tog sig tillsammans med mannen in i en större stad och växlade.
Och nu till frågan
1 hur mycket bör olika sorts Hantverkare/Butiksinerhavare ha i sin Kassa?
2 hur mycket är pengar värda jag menar hur vanliga är dom olika mynten?
Jag måste med lite skam säga att mina spelares största betalnings medel är silver
dom har aldrig ens sett ett kopparmynt.
3 Var tandens pris för lågt?