Nekromanti Angående skadesystem...och lathet...

DragonLord

Warrior
Jag har funderat ett tag nu på att använda Neotech 2:s skadesystem istället för Eons något omständiga version...allt givetvis eftersom jag inte orkar hafsa fram miniräknaren varje gång någon får smaka kallt stål... :gremtongue:
Därför vänder jag mig givetvis till alla ljushuven här på forumet och frågar:

1. Kan Eons stickskada motsvaras av Neotechs projektilskada...?
2. Hur väl passar de andra skadetyperna in...?
3. Finns det några defekter med Neotechs skadesystem jag är smärtsamt omedveten om...? I så fall vilka...?

DragonLord - extemporerar äventyr... :gremgrin:

DragonLord

Warrior
Oturligt nog ja...

...har inte orkat lägga ut pengar på Eon 2...vill fixa modulerna istället...ska pallra mig ut imorn och lägga vantarna på V&N och Geografika Mundana...Eon 2 står LÅNGT ner på min önskelista...

DragonLord - on a limited budget... :gremcrazy:

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Krigarens väg, dock slutsåld :(

I Krigarens väg finns skadetabeller som liknar dom som finns i Neotech 2. Likaså i Eon 2.
Krigarens väg är dock slutsåld :gremfrown:
Om du inte har den men vet att den finns i någon butik så är det bara att lägga vantarna på den så fort det går. Neogames ska göra "nytryck" av den någon gång. När är oklart.

Annars så påminner projektilskadetabellen i N2 väldigt mycket om stickskade tabellen i Eon. Fördelning av extraskador är identisk. Den enda som skiljer är att Projektilskada i Neotech gör typ 4 (siffran tagen ur luften) poäng mer trauma hela tiden.

Mitt tips är att om du inte har krigarens väg så kan borde du försöka skaffa den. Du kanske kan skaffa den begangnad ifall den inte kan hittas i affärerna. Annars får du vänta sött på nytryck av krigarens väg, eller köpa Eon 2.

Förresten, Eon 2 håller också på att bli slutsåld. :gremshocked: Så du får nog skynda där med om det är den du ska ha.

/Naug

Perenna

Swordsman
Re: Oturligt nog ja...

Skadesystemet i Neotech 2 är samma som i Eon 2. Jag tror dock att det skiljer sig lite i avrundningen, men i stort sett är de så lika att det går utmärkt att använda Neotechs tabeller i Eon.

Skadevärdena i projektilskadetabellen stämmer dock inte med de skador som stickvapen orsakar. Stickvapen skall ge samma skadevärden som huggvapen.

Det enda som skiljer är sannolikheten att träffa vissa delområden. Exempelvis är det enklare att träffa hjärtat med ett stickvapen än med ett huggvapen.
För att få det att stämma så kan man slå var extraskadorna tar på projektiltabellen, men läsa av skadevärdena på tabellen för huggskada.

DragonLord

Warrior
Tack för synpunkterna...

Det blir nog denna modell jag utgår ifrån tills jag hittat antingen Krigarens Väg eller tar mig i kragen och faktiskt köper Eon 2... :gremtongue:

Se'boronidi' se'nedaes!

DragonLord - önskar han kunde extemporera pengar...

swazze

Swordsman
Re: Krigarens väg, dock slutsåld :(

Krigarens Väg ska väll inte komma i nytryck. Det kommer tre nya moduler istället varav Riddaren är den första.